Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 52 دقیقه

جهش تولید در ایمیدرو

جهش تولید در ایمیدرو

باشگاه آلومینیوم: از مجموع این سخنان می‌توان به خوبی پی به کار بزرگ ایمیدرو در به سرانجام رساندن این طرح برد. طرحی که با نظارت و مدیریت مستقیم و شبانه روزی خداداد غریب پور در این سازمان بزرگ و فعال در کمترین زمان به پایان رسید. اندکی بعد از مراسم افتتاحیه توسط رئیس جمهور اکبر ترکان رئیس هیات مدیره شرکت آلومینیوم جنوب به دیدار خداداد غریب پور رفت و در این دیدار گفت: حمایت‌های ایمیدرو به ویژه دکتر غریب پور در راه اندازی آلومینیوم جنوب (سالکو) قابل تقدیر است.

چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 ساعت 13:52

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از کبنا، ؛حسن روحانی رئیس جمهور در روز افتتاح طرح‌های ملی و بزرگ صنعت مس کشور در استان کرمان گفت: معنی جهش تولید این است که میزان تولید ما در سال‌های پیش هر قدر بوده است امسال باید حرکت بیشتر و سریعتری داشته باشیم.
در روزها و ایامی که کشور در معرض شدیدترین تحریم‌ها و فشارهای آمریکا و جامعه جهانی قرار دارد و عرصه بر فعالیت‌های اقتصادی در کشور تنگ شده است به همراه تعطیلی و رکود مطلق در اقتصاد جهان بواسطه شرایط سخت کرونا، در ایران شاهد همت و اراده بلند جوانان و مدیران توانمند بویژه در ایمیدور و برخی دیگر از بخش‌های اقتصاد کشور هستیم که با اراده بلند در کمتر از یک ماه مقدمات افتتاح دو طرح بزرگ صنعتی و کم سابقه در تاریخ معادن کشور را فراهم آوردند.
افتتاح بزرگترین مجتمع آلومینیوم کشور در لامرد فارس به همراه افتتاح چهار طرح بزرگ ملی صنعت مس در استان کرمان یقیناً آغاز یک حرکت و جهش بزرگ در عرصه اقتصادی و معدنی کشور خواهد بود. رئیس جمهور در سخنرانی خود از طریق ویدئو کنفرانس در افتتاح مجتمع صنایع آلومینوم جنوب کشور گفت: این واحد صنعتی در زمان کوتاه (4 سال) به تولید رسید که سرمشق بسیار خوبی برای سایر صنایع است. وی در ادامه اظهار داشت: در این طرح تلاش بخش خصوصی، شرکت غدیر، ایمیدرو، بانک‌ها و کنسرسیوم بانکی حائز اهمیت است.


پروژه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم اولیه در کشور است که از آن به عنوان بزرگترین پروژه بعد از انقلاب اسلامی از لحاظ سرمایه گذاری با مبلغ 102 میلیارد دلار در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت یاد می‌شود.

اهمیت این پروژه به حدی است که در مراسم افتتاحیه آن رحمانی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: ساخت و راه اندازی بزرگترین مجتمع آلومینیوم کشور با همت ایمیدرو و سرمایه گذاری غدیر انجام شد و این مجموعه کامل‌ترین مجتمع آلومینیوم ایران است که تمامی واحدهای جانبی، سیستم مدرن محیط زیست و بندر اختصاصی در پارسیان را در اختیار دارد.


از مجموع این سخنان می‌توان به خوبی پی به کار بزرگ ایمیدرو در به سرانجام رساندن این طرح برد. طرحی که با نظارت و مدیریت مستقیم و شبانه روزی خداداد غریب پور در این سازمان بزرگ و فعال در کمترین زمان به پایان رسید. اندکی بعد از مراسم افتتاحیه توسط رئیس جمهور اکبر ترکان رئیس هیات مدیره شرکت آلومینیوم جنوب به دیدار خداداد غریب پور رفت و در این دیدار گفت: حمایت‌های ایمیدرو به ویژه دکتر غریب پور در راه اندازی آلومینیوم جنوب (سالکو) قابل تقدیر است. ترکان هم چنین ادامه داد: برای راه اندازی و افتتاح شرکت آلومینیوم جنوب سازمان ایمیدرو نقش سازنده و موثری داشت و حمایت‌های تاثیرگذار بی شمار از شرکت سالکو به عمل آورد.

علاوه بر این اتفاق بزرگ در هفته قبل شاهد یک رویداد بزرگ دیگر در عرصه معدنی کشور به همت بلند مجموعه بزرگ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بودیم و آن هم افتتاح چهار طرح توسعه‌ای کارخانه تولید اکسیژن، طرح توسعه ذوب مس خاتون اباد، کارخانه اسید خاتون آباد و انبار کنستانتره با حضور رئیس جمهور و وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت بودیم.

تعداد بازدید : 830

ثبت نظر

ارسال