Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 21 دقیقه

افزایش ۳۰ درصدی واردات قراضه آلومینیومی چین

افزایش ۳۰ درصدی واردات قراضه آلومینیومی چین

باشگاه آلومینیوم: واردات قراضه آلومینیومی چین در ماه مارس افزایش داشت؛ پس از تعطیلی بیش از یک ماه ناشی از شیوع کروناویروس، تولیدکنندگان آلومینیوم ثانویه در این کشور، برای تامین سفارش‌های عقب‌افتاده، تولید را تسریع کردند.

دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 ساعت 2:5

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از SMM، داده‌های گمرکی چین نشان می‌دهد که این کشور در ماه مارس حدود ۷۷ هزار تن قراضه آلومینیومی وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹.۱ درصد افت داشت. همچنین کل واردات فصل نخست ۲۰۲۰ به ۱۹۹ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۴۰.۱ درصدی داشت.

واردات قراضه آلومینیومی چین در ماه مارس نسبت به فوریه حدود ۲۹.۸ درصد افزایش داشت. یکی از عوامل اصلی این افزایش، صنعت فرآوری چین است؛ صادرات شمش آلیاژی این کشور در همین ماه بیش از ۳۷۶ درصد افزایش داشت. لازم به ذکر است که صنعت فرآوری در چین به تولیدکنندگانی اشاره دارد که تمام یا بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد می‌کنند و پس از فرآوری یا مونتاژ، محصول نهایی را به خارج از کشور صادر می‌کنند.

بیشتر تولیدکنندگان آلومینیوم ثانویه چین تا ماه مارس فعالیت خود را آغاز نکردند که باعث افزایش یکباره تقاضای قراضه وارداتی در ماه مارس شد. اما به طور کلی مصرف داخلی و خارجی آلومینیوم ثانویه به دلیل اقدامات مهار شیوع کروناویروس و کاهش فعالیت اقتصادی در جهان، افت داشته است.

با تشدید قوانین قرنطینه خارج از چین در اواسط مارس، تولیدکنندگان آلومینیوم ثانویه چین شاهد افت شدید سفارش‌های صادراتی بودند. همچنین، به نظر می‌رسد که سهمیه واردات قراضه برای تامین تقاضا در فصل دوم کافی باشد.

مسئولین زیست‌محیطی چین برای سال ۲۰۲۰، سهمیه حدود ۴۷۶ هزار و ۶۷۹ تنی برای واردات قراضه آلومینیوم در ۶ مرحله در نظر گرفته‌اند. برای فصل نخست، حدود ۲۸۵ هزار تن سهمیه واردات قراضه در ۴ مرحله در نظر گرفته شده بود که بیش از واردات واقعی این دوره یعنی ۸۶ هزار تن بود. سهمیه واردات ۲۷۸ هزار تن قراضه هنوز برای فصل دوم معتبر است.

 

واردات شمش آلیاژی چین نیز روند افزایشی را در ماه مارس از سر گرفت و با رشد ۴۴.۸ درصدی نسبت به فوریه به ۸۳ هزار و ۲۰۰ تن رسید که به دلیل عقب افتادن تحویل سفارش‌های مربوط به قبل از سال نوی چین، حدود یک هزار و ۵۰ درصد نسبت به ماه مارس سال ۲۰۱۹ افزایش داشت. مالزی و کره جنوبی همچنان تامین‌کنندگان اصلی شمش آلیاژی بودند. انتظار می‌رود که در ماه آوریل، واردات این محصولات به دلیل کاهش شکاف قیمتی بین چین و خارج، افت چشم‌گیری داشته باشد.

کل واردات شمش آلیاژی چین در فصل نخست ۲۰۲۰ به ۲۰۲ هزار و ۱۰۰ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۹۷.۴ درصدی داشت.

صادرات شمش آلیاژی چین نسبت به فوریه حدود ۳۷۶.۳ درصد افزایش داشت اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۴.۴ درصد افت به ۳۷ هزار و ۶۰۰ تن رسید. کل صادرات فصل نخست ۲۰۲۰ حدود ۵۴ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰.۳ درصد افت داشت.

 

 

تعداد بازدید : 664

ثبت نظر

ارسال