Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 23 و 5 دقیقه

هدف اروپا برای بازیافت کامل آلومینیوم تا ۲۰۳۰

هدف اروپا برای بازیافت کامل آلومینیوم تا ۲۰۳۰

باشگاه آلومینیوم: انجمن آلومینیوم اروپا از یک طرح استراتژیک برای افزایش نرخ بازیافت در اروپا و دستیابی به اقتصادی بدون پسماند آلومینیومی تا سال ۲۰۳۰ پرده‌برداری کرد.

دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 ساعت 22:58

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از Aluminium Insider، انجمن آلومینیوم اروپا که نماینده صنعت آلومینیوم در اتحادیه اروپا است، اخیرا از یک برنامه استراتژیک جهت بهبود نرخ بازیافت و رسیدن به اقتصادی بدون پسماند آلومینیومی تا سال ۲۰۳۰ پرده‌برداری کرد.

این برنامه در راستای «توافق سبز» اتحادیه اروپا است و هدف آن، استفاده از آلومینیوم به عنوان یکی از اجزای اصلی رهاسازی رشد اقتصادی از انتشارات کربنی است. انتظار می‌رود که تقاضای این فلز بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۵۰ حدود ۴۰ درصد رشد داشته باشد.

این انجمن قصد دارد از جمع‌آوری تمام محصولات آلومینیومی مصرف شده در اروپا و بازیافت آن‌ها اطمینان حاصل کند تا بتواند حدود ۵۰ درصد تقاضای اتحادیه اروپا را از آلومینیوم بازیافتی تامین کند. در حال حاضر، چیزی حدود ۳۶ درصد تقاضای این منطقه از محل بازیافت تامین می‌شود. اگر این هدف محقق شود، تولید انتشارات کربنی تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۳۹ میلیون تن در سال کاهش خواهد داشت. علاوه بر این، واردات آلومینیوم اروپا کاهش خواهد یافت و منجر به حفظ سالانه ۹ میلیارد یورو برای اقتصاد این منطقه خواهد بود. گفتنی است که انرژی مورد نیاز برای بازیافت آلومینیوم تنها ۵ درصد از میزان مورد نیاز برای تولید آلومینیوم اولیه است.

انجمن آلومینیوم اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به بازیافت کامل آلومینیوم برسد. این طرح، نقشه راهی برای سیاست‌گذاران اروپا و صنعت آلومینیوم این منطقه است تا با همکاری یکدیگر بتوانند به این هدف مهم دست یابند.

تعداد بازدید : 731

ثبت نظر

ارسال