Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 13 و 55 دقیقه

رئیس سابق ایمیدرو:

آلومینیوم جنوب، پروژه‌ای عظیم در دولت روحانی

آلومینیوم جنوب، پروژه‌ای عظیم در دولت روحانی

باشگاه آلومینیوم: مهدی کرباسیان آلومینیوم جنوب را پروژه‌ای عظیم در دولت روحانی دانست.

یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 22:55

سالکو پروژه‌ای عظیم در دولت روحانی

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از گسترش نیوز رئیس سابق ایمیدرو درباره پروژه آلومینویم حنوب(سالکو) اظهار کرد:پروژه عظیم ده هزار تنی شمش آلومینیوم جنوب جز چند پروژه عظیمی است که در دوران دولت روحانی آغاز شد و هم اکنون به بهره‌برداری رسیده است. خیلی از پروژه هایی که در دو دولت یازدهم و دوازدهم به سرانجام رسیده است پروژه هایی هستند که در دولت‌های قبلی استارت آن زده شده بود.

وی بیان کرد: اما پروژه سالکو در سال ۹۲ با تلاش  وزیر سابق صمت و آقای ترکان و بنده به عنوان رئیس سابق ایمیدرو و همچنین با همکاری دکتر سلیمانی مدیرعامل شرکت غدیر و در جلسات مکرر پیگری شد و خوشبختانه گشایش اعتبار این پروژه با همراهی کنسرسیوم بانک‌های مختلف با لیدری بانک صادرات و با بودجه ۱.۲ دهم میلیارد دلار انجام شد، و شرکت «ان اف سی» که یک هولدینگ غیر معدنی چینی است برنده این مزایده شد.

کرباسیان در ادامه افزود: خوشبختانه پروژه آلومینیوم جنوب( سالکو ) با پیمان کاران دست دوم ایرانی و با حدود ۲۰۰۰ کارگر و مهندس و تکنسین در منطقه ویژه لامرد که زیر نظر سازمان ایمیدرو است شروع به کار کرد.

وی افزود: مدیران وقت این منطقه با پیگیری و حمایت هایشان سبب ساخت این پروژه عظیم شدند.

رئیس سابق ایمدرو گفت: برای پشتیبانی این کار و به جهت وارد شدن پودر آلومینیوم، بندر پارسیان که نیز زیر نظر سازمان ایمیدرو است توانستند اسکله‌ای را تخصیص دهند به پروژه آلومینیوم جنوب و این پروژه خوشبختانه پیشرفت بسیار خوبی داشت.

کرباسیان در مورد تاریخ بهره‌برداری این پروژه بیان کرد: پروژه آلومینویم جنوب( سالکو) قرار بود در اواخر سال ۱۳۹۷ به بهره بردار برسد که با تاخیری یک ساله به بهره‌برداری رسید.

وی ضمن تبریک به‌دست اندرکاران این پروژه جهت راه‌اندازی این طرح عظیم، پروژه آلومینوم جنوب را یک پروژه عظیم و معتبری دانست.

نقشه راه معدن راهگشای توسعه معادن

رئیس سابق ایمیدرو در ادامه در مورد نقشه راه معدن و ایجاد انقلاب معدنی با اجرای این این نقشه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ سازمان ایمیدرو که شامل یک تیم از کارشناسان و مدیران قوی و خوب بود این نقشه راه را تهیه کردند، نقشه راه معدن یک نقشه بسیاری خوبی است که از مرحله اکتشاف تا پایان ادامه دارد.

وی درادامه افزود: معدن هیچگاه نقشه راه نداشت و این پروژه در سال ۱۳۹۵ پیگیری شد و خوشبختانه این پروژه تکمیل شد.

کرباسیان افزود: در جلساتی که کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزیر وقت اقای نعمت زاده برگزار شد، پروژه نقشه راه معدن جمع بندی شد که همکاری مشترکی بین کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معاونت معدنی وزارت صمت. سازمان ایمیدرو، خانه معدن و بقیه تشکل‌های بخش خصوصی انجام بپذیرد و این پروژه نهایی شود.

این جلسات را اقای دکتر اسماعیلی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودند برگزار می‌کردند و نقشه راهی که تقریبا کامل بود را بندهایی آن را کم و زیاد کردند و در نهایت این طرح به جمع بندی رسید و قرار شد که نقشه راه به مرحله عملیاتی برسد.

وی در پایان این نقشه راه طرح بسیار خوبی دانست و بیان کرد: نقشه راه معدن می‌تواند راهگشا باشد برای آینده و توسعه معدن باشد و باید تمام ارگان‌ها از آن حمایت کنند.

 

تعداد بازدید : 619

ثبت نظر

ارسال