Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 11 و 52 دقیقه

تاثیر اعمال تعرفه های جدید آمریکا بر روی فولاد و آلومینیوم بر بازار در هاله ای از ابهام

تاثیر اعمال تعرفه های جدید آمریکا بر روی فولاد و آلومینیوم بر بازار در هاله ای از ابهام

باشگاه آلومینیوم: اخیرا دولت آمریکا به طور ناگهانی بدون هیچ توضیح اضافی اعلام کرد، از 8 فوریه تعرفه 25 تا 10 درصدی را بر واردات محصولات فولاد و آلومینیوم اعمال خواهد کرد.

سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت 15:35

به گزاش باشگاه آلومینیوم به نقل از معدن نیوز، پس از انتشار این خبر، هرج و مرجی در بازار حاکم شد و در حال حاضر تعیین این مسئله که آیا این اقدام بر صنعت پایین دستی فولاد تاثیر خواهد گذاشت یا خیر دشوار است.

با این حال فعالان بازار معتقدند تعرفه واردات تاثیر کمی در صنعت قطعات فولادی مرتبط با صنایع خودرو و ماشین آلات کشاورزی خواهد داشت زیرا بیشتر تولیدکنندگان قطعات در آمریکا و کانادا قرار دارند.

علاوه بر این، خودروسازان ژاپنی و آلمانی نیز از احتمال وضع تعرفه تاثیر کمی خواهند گرفت زیرا چنین صنایعی قبلا زنجیره تامین را در آمریکای شمالی ایجاد کرده اند و به واردات قطعات ضربه ای وارد نخواهد کرد.

در مورد صنایع آلومینیومی، از آنجا که هنوز لیست نهایی محصولات اعلام نشده است هنوز قضاوت درمورد اینکه چه تاثیری از این تصمیم خواهد پذیرفت زود است و غیر ممکن می باشد.

تجار محلی تصور می کنند که این میزان تعرفه به نفع کارخانجات ریخته گری داخلی خواهد بود اما میزان واقعی این تاثیر هنوز مشخص نیست.

تعداد بازدید : 789

ثبت نظر

ارسال