Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 28 دقیقه

اقدامات ضد دامپینگ سازمان تجارت جهانی:

رسیدگی به مازاد ظرفیت ناعادلانه آلومینیوم

 رسیدگی به مازاد ظرفیت ناعادلانه آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: انجمن جهانی آلومینیوم، آلومینیوم اروپا و انجمن آلومینیوم ژاپن در روز 16 ژانویه طی یک بیانیه مشترک از توافق دولت‌های خود برای همکاری در تقویت قوانین سازمان تجارت جهانی در خصوص یارانه صنعتی استقبال کردند.

سه شنبه 8 بهمن 1398 ساعت 0:43

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از Aluminium Insider، وزرای تجارت آمریکا، اروپا و ژاپن با اشاره به الزام اصلاح توافق یارانه و اقدامات ضد دامپینگ سازمان تجارت جهانی برای رسیدگی به اختلال یارانه برخی کشورها در تجارت و بازار جهانی، اعلام کردند که این توافق گام بزرگی به جلو خواهد بود.

مدیران انجمن‌های آلومینیوم این کشورها در خصوص مازاد ظرفیت ناعادلانه آلومینیوم که عموما تحت حمایت یارانه‌ها فعالیت می‌کنند، ابراز نگرانی کردند و از این گام مهم که برای رسیدگی به اختلال‌های تجاری که منجر به مشکلات مزمن برای تولیدکنندگان آلومینیوم شده است، استقبال کردند. این مدیران همچنین انتظار دارند که وزرای تجارت این اقدام مهم را ادامه دهند.

این انجمن‌ها به پژوهش «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» (OECD) اشاره کردند که نشان می‌داد عوامل خارج از بازار باعث تشویق توسعه ظرفیت‌های غیرسودده آلومینیوم و تاثیر منفی بر زنجیره ارزش آلومینیوم شده است. طبق گزارش OECD، شرکت‌های آلومینیومی در سراسر جهان بین سال‌های 2013 تا 2017 حمایت کاذب به ارزش 70 میلیارد دلار دریافت کرده‌اند که بیشتر این حمایت به پنج شرکت آلومینیومی در چین پرداخت شده است.

شواهد سازمان OECD بر نیاز به اقدام فوری برای برقراری عدالت در تجارت جهانی آلومینیوم تاکید می‌کند. این سازمان از بهبودهای پیشنهاد شده برای طراحی قوانین تجاری سازمان تجارت جهانی در خصوص یارانه، حمایت کرد و اعلام کرد که با در نظر گرفتن نقش دوگانه برخی شرکت‌های دولتی در دریافت و ارائه حمایت‌های کاذب، باید به میزان نفوذ عوامل دولتی رسیدگی شود.

 

تعداد بازدید : 653

ثبت نظر

ارسال