Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 12 و 33 دقیقه

معاون طرح‌ های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو:

تهیه طرح های جامع مس و آلومینیوم در دست بررسی است

تهیه طرح های جامع مس و آلومینیوم در دست بررسی است

باشگاه آلومینیوم: معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو تمرکز بر پروژه های نیمه تمام برای رسیدن به توازن در زنجیره محصولات را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

سه شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 9:37

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از معدن نیوز، معاون طرح‌ های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو تمرکز بر پروژه های نیمه تمام برای رسیدن به توازن در زنجیره محصولات را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

محمد آقاجانلو در دومین همایش و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع فلزات غیرآهنی افزود: به منظور تسریع در تکمیل طرح های نیمه تمام، مشارکت با بخش خصوصی توانمند مورد توجه است.

وی با بیان اینکه امسال حدود 3.7 میلیارد دلار طرح در این حوزه به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: در زمینه راه اندازی طرح ها، از پروژه های تیتانیوم کهنوج، الکترود گرافیتی و پترولیوم کک می توان به عنوان نمونه بارز مشارکت دولت و بخش خصوصی یاد کرد.

معاون طرح‌ های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با اشاره به اینکه طرح های جامع مواد معدنی با کمک ذینفع های بخش خصوصی در حال تهیه است، گفت: در حال حاضر تهیه طرح های جامع مس و آلومینیوم در دست بررسی است که شرح خدمات آن ها با همکاری دولت، مجلس و انجمن ها تهیه می شود.

وی با اشاره به آمار معادن گفت: شمار معادن فعال بالغ بر پنج هزار و 500 معدن ذکر شده و بطور متوسط سالانه 400 میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج می شود که 60 تا 65 درصد مواد معدنی استخراجی، شامل مصالح ساختمانی است.

محمد آقاجانلو گفت: موضوع خام فروشی مواد معدنی نیازمند بازنگری به تعریف قانونی آن است و تعریف ها باید دقیق تر در زنجیره تولید باشد.

وی گفت: براساس برخی آمارها ایران دوازدهمین کشور معدنی جهان محسوب می شود و معدن و صنایع معدنی سهم پنج درصدی در "GDP" کشور را دارند و پارسال ارزش تولیدات بخش معدن وصنایع معدنی به حدود 20 میلیارد دلار رسید.

معاون طرح‌ های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو یادآور شد: تولید کاتد مس اکنون به 250 هزار تن رسیده و ظرفیت مس کشور بالغ بر 450 هزار تن است که 60 درصد ظرفیت مورد بهره برداری قرار می گیرد و 40 درصد از ظرفیت این حوزه خالی است. وی افزود: تولید فلز روی نسبت به ظرفیت ایجاد شده بالغ بر 45 درصد است و حدود 55 درصد بدلیل نبود خاک روی، معطل مانده است.

آقاجانلو تصریح کرد: سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اکنون در کنار تولید کنندگان بخش معدن و صنایع معدنی قرار دارد و در چارچوب برنامه توسعه، اکتشاف مواد معدنی 650 هزار کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار داده است تا زمینه ریسک بهره برداران را کاهش دهد.

 

تعداد بازدید : 845

ثبت نظر

ارسال