Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 39 دقیقه

واردات پروفیل آلومینیومی باید ممنوع شود

واردات پروفیل آلومینیومی باید ممنوع شود

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل شرکت کیانیت در مورد واردات پروفیل و مقاطع آلومینیومی به کشور، گفت: در کشور تولیدکنندگان متعددی در حوزه تولید پروفیل در و پنجره فعالیت می‌کنند و امکان تولید اکثر مقاطع و پروفیل‌های مورد نیاز در کشور وجود دارد؛ به همین خاطر، عقیده دارم که برای حمایت از تولید داخلی نباید وارداتی در این حوزه صورت بگیرد.

دوشنبه 30 دی 1398 ساعت 9:0

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، محمدرضا سینگری در گفت‌وگو با این پایگاه خبری، اظهار داشت: شرکت کیانیت در زمینه تولید مقاطع آلومینیومی صنعتی، در و پنجره و پروفیل‌های سفارشی فعالیت می‌کند و همچنین دارای سیستم آندایزینگ و پادرکوتینگ است.

وی بیان کرد: مشکل اصلی در صنایع پروفیل آلومینیومی تا چند سال گذشته، واردات بی‌رویه از کشور ترکیه بود که خوشبختانه در سال اخیر، به دلیل تعرفه‌هایی که برای واردات وضع کرده‌اند، حجم واردات کاهش یافته است و مصرف‌کننده می‌تواند از محصولات مشابه داخلی که کیفیت مطلوبی نیز دارد، استفاده کند.

مدیرعامل شرکت کیانیت مطرح کرد: در سال‌های گذشته، امکان استفاده از ضایعات برای تولید پروفیل فراهم شد و برخی از تولیدکنندگان زیرزمینی از ضایعات استفاده کردند که این اقدام علاوه بر کاهش کیفیت محصولات تولیدی، امکان تشخیص پروفیل‌های باکیفیت و بی‌کیفیت توسط مصرف‌کننده نهایی را کاهش داد؛ اما در سال جاری، مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت خریداری محصولات با کیفیت گرایش پیدا کردند.

سینگری تصریح کرد: در سال جاری، بازار مسکن که مهم‌ترین عامل توسعه و رونق صنعت تولید پروفیل‌سازی و در و پنجره بود، با بحران مواجه و به تبع آن، وضعیت خرید، فروش و  تولید پروفیل در کشور با چالش‌های بسیاری روبه‌رو شد که البته امیدواریم با بهبود وضعیت مسکن، صنعت تولید پروفیل نیز رونق بگیرد؛ زیرا تمام زیرساخت‌های ضروری تولید در این زمینه فراهم است.

وی افزود: شرکت کیانیت با توجه به سابقه طولانی خود در زمینه تولید پروفیل، تمام دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای تولید پروفیل و مقاطع آلومینیومی را از ابتدا تا انتهای فرآیند تولید در اختیار دارد؛ موضوعی که در بسیاری از شرکت‌های معتبر اروپایی قابل مشاهده است.

مدیرعامل شرکت کیانیت توضیح داد: یکی از اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای شرکت این است که بتوانیم پروفیل‌های جدیدی را تولید و عرضه کنیم تا نیاز کشور به واردات پروفیل‌های خارجی کاهش یابد و واردات را در این زمینه کم و یا قطع کنیم.

سینگری عنوان کرد: عملیات انتهایی خط تولید به چند طریق عمده انجام می‌شود که یکی از روش‌های اصلی و قدیمی آن، آندایزینگ است و به کیفیت آلومینیوم به کار رفته، ارتباط دارد. در رابطه با رنگ‌های الکترواستاتیک (پادرکوتینگ) یا رنگ آمیزی پودری حتما باید زیرسازی‌های اساسی و اولیه روی پروفیل انجام شود تا بتوانیم کیفیت لازم و مناسبی از عملیات رنگ‌ پودری به‌ دست آوریم؛ البته این فرآیند در کارخانه ما به صورت رباتیک و در تناژ بالا انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آندایزینگ و الکترواستاتیک دو روش متفاوت است که در آندایزینگ، رنگ وارد ساختار آلومینیوم می‌شود؛ در حالی که در پادرکوتینگ پوششی روی آلومینیوم قرار می‌گیرد. در روش پادرکوتینگ می‌توانیم رنگ‌های سفید، قرمز، متالیک، سمباده‌ای و ... را داشته باشیم اما در روش آندایزینگ طیف ساده رنگ‌ها را داریم.

مدیرعامل شرکت کیانیت بیان کرد: آندایزینگ از لحاظ عمر و استحکام نسبت به پادرکوتینگ برتری دارد. با اینکه طول عمر پادرکوتینگ 12 سال است اما به دلیل تنوع رنگی که در این روش دیده می‌شود، همچنان در بازار مصرف‌کنندگان خاص خود را دارد.

سینگری اظهار کرد: اکنون با به‌روزرسانی دستگاه‌های خود، توانایی تولید هرگونه پروفیل و مقاطع را به دست آورده‌ایم؛ به عنوان مثال، با استفاده از دستگاه پرسی که در اختیار داریم می‌توانیم از بیلت‌های 6 متری نیز پروفیل تولید کنیم؛ به گونه‌ای که در مقایسه با شرکت‌های تولیدکننده ترکیه‌ای و ایتالیایی هیچگونه کمبودی در زمینه دستگاه و تکنولوژی نداریم. این موضوع نشان‌دهنده این است که اگر از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود، امکان پیشرفت و توسعه این صنعت وجود دارد.

وی افزود: بیلت‌های تولیدی شرکت ایرالکو کیفیت لازم را ندارد؛ به گونه‌ای که بیلت‌های 6063 عرضه شده توسط این شرکت در سطحی نیست که بتوان با استفاده از آن‌ها، پروفیل‌هایی ساخت که قابلیت رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد؛ چراکه سیلیس و آهن این بیلت‌ها باید با دقت تنظیم شود تا ما در مرحله تولید پروفیل با مشکلی مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت کیانیت بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، مشکل نقدینگی برای تامین مواد اولیه است به گونه‌ای که در گذشته می‌توانستیم مواد اولیه را با پرداخت هزینه کمتری تهیه کنیم اما در حال حاضر این امکان برای ما وجود ندارد و با توجه به نوع بازار، نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم.

سینگری در پایان گفت: توسعه صنعت تولید پروفیل و مقاطع آلومینیومی وابسته به چند عامل ضروری و مهم است که بخشی از آن که شامل تکنولوژی نوین، دانش فنی و تجربه بالا هست را تولیدکنندگان داخلی در اختیار دارند؛ اما برای پیشرفت این حوزه به عوامل دیگری همچون جلوگیری از واردات بی‌رویه پروفیل و مقاطع، تامین مواد اولیه مرغوب و ... نیز نیاز داریم.

تعداد بازدید : 1235

ثبت نظر

ارسال