Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 10 و 26 دقیقه

فناوری جدید راه نجات صنعت آلومینیوم

فناوری جدید راه نجات صنعت آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: آلومینیوم جزو صنایعی قلمداد می‌شود که در دهه حاضر از رونق خوبی برخوردار است، زیرا بیشتر صنایع ازجمله نانوفناوری‌‌ها به سمت استفاده از فلزات سبک می‌روند.

دوشنبه 15 مهر 1398 ساعت 22:10

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از می متالز، درحقیقت در جهان این فلز به دلیل سبک بودن جایگزین فلزات دیگر شده است. البته در تولید آلومینیوم باید به سمت پایین‌دست آن حرکت کرد تا ارزش‌افزوده بیشتری خلق شود. این درحالی است که فناوری در صنایع پایین‌دست آلومینیوم در کشور به‌شدت قدیمی شده است.

البته ناگفته نماند، یکی از مشکلاتی که صنایع پایین‌دست آلومینیوم با آن روبه‌رو هستند، کمبود نقدینگی است، از این‌رو قادر به روزآمد کردن فناوری خود نیستند تا بتوانند با نوین‌ترین فناوری‌ها پیش بروند.
موضوع قابل‌تامل دیگر در این میان این است که اگر واحدها توان روزآمد کردن فناوری خود را نداشته باشند تا بهترین محصول را باکیفیت بالا و نرخ تمام‌شده مناسب تولید کنند، محصولات دیگر جایگزین آلومینیوم خواهند شد و این فلز سبک و پرکاربرد را از دور خارج خواهند کرد.

البته این واحدها به صورت کلی در تامین مواد اولیه با مشکلاتی روبه‌رو هستند، از این‌رو با توجه به اینکه بیشتر هزینه‌های ماهانه واحدهای تولیدی صرف خرید مواد اولیه می‌شود، تامین به‌موقع آنها را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند و همین موضوع سبب می‌شود که این واحدها با تمام ظرفیت مشغول به کار نباشند.

بنابرین می‌طلبد که واحدهای پایین‌دست آلومینیوم مواد اولیه خود را به صورت منظم و با قیمت‌های مناسب دریافت کنند و از سوی دیگر سرمایه در گردش مناسبی داشته باشند تا بتوانند با تمام ظرفیت کار کنند.

 

تعداد بازدید : 732

ثبت نظر

ارسال