Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 14 و 56 دقیقه

ادامه کسری عرضه آلومینیوم تا پایان سال 2019

ادامه کسری عرضه آلومینیوم تا پایان سال 2019

باشگاه آلومینیوم: قیمت آلومینیوم در جهان در ماه‌های اخیر، بسیار کاهش یافته است، در حالی که قیمت‌های آلومینا در حدود ۳۰۰ دلار در هر تن به مدت چند هفته ثابت مانده است.

چهارشنبه 3 مهر 1398 ساعت 19:50

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، قیمت‌ آلومینیوم در بورس فلزات لندن با وجود سطوح پایین موجودی، پرمیوم بالا و هزینه‌های بالای مواد اولیه همچنان در سطح پایینی قرار دارد؛ به گونه‌ای که در بورس فلزات لندن، قیمت سه ماهه آلومینیوم از دو هزار و 18 دلار در هر تن به دو هزار دلار در هر تن افت کرده است. درحالی که فقط ۷۰۶ هزار و ۶۷۵ تن آلومینیوم در انبارهای لیست شده در LME باقی مانده که به طور قابل توجهی پایین‌تر از یک میلیون و 60 هزار و 275 تن در ژانویه است.

موجودی آلومینیوم اگر چه به افت خود ادامه داده اما روند قیمت در جهت مخالف حرکت کرده است، به نحوی که دفتر جهانی آمار فلزات (WBMS) برای بازار آلومینیوم کسری ۴۹۲ هزار تنی را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ را برآورد کرده بود. موجودی فیزیکی آلومینیوم در اروپا بسیار کم شده و تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان قراردادهای سال آینده خود را نیز رزرو کرده‌اند.

 علی‌رغم کلیه اصول بنیادین مثبت، قیمت LME رشد زیادی نداشته و قیمت آلومینیوم همچنان تحت تاثیر تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین قرار دارد. تنش‌هایی که موجب شده میزان تقاضا برای خرید آلومینیوم و همچنین میزان تولید محصولات آلومینیومی کاهش یابد و تا زمانی که این تنش‌ها بر طرف نشود، این روند نزولی قیمت‌گذاری آلومینیوم همچنان ادامه خواهد داشت. با اینکه قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است اما به دلیل پایین بودن قیمت آلومینیوم در LME، تغییر زیادی در سود تولیدکنندگان حاصل نشده است.

همچنین، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۹ بازار جهانی آلومینیوم با کسری 1.03 میلیون تنی مواجه شود که به کسری 1.6 میلیون تنی در سال ۲۰۱۸ افزوده می‌شود. تحقیقات انجام شده در بازار بورس فلزات لندن نشان می‌دهد که قیمت نقدی آلومینیوم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به یک هزار و 840 دلار به ازای هر تن برسد که طبق این پیش‌بینی، قیمت آلومینیوم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به بالاتر از دو هزار دلار در هر تن خواهد رسید.

 

تعداد بازدید : 814

ثبت نظر

ارسال