Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 14 و 31 دقیقه

برزیل خلاء چین را در بازار آلومینیوم پر خواهد کرد

برزیل خلاء چین را در بازار آلومینیوم پر خواهد کرد

باشگاه آلومینیوم: بازگشایی واحد ذوب نورسک‌هیدرو در برزیل، کمک بزرگی به تأمین کمبود آلومینیوم در بازار خواهد کرد.

سه شنبه 12 شهریور 1398 ساعت 4:48

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، به‌گفتة مسئولین شرکت نورسک‌هیدرو، طی ماه‌های سپتامبر و اکتبر، واحد تصفیة آلومینای آلونورث در برزیل تولید خود را به 95-85 درصد ظرفیت اسمی این شرکت خواهند رساند.

به‌گفتة کارشناسان بازار آلومینیوم، با ادامة تعطیلی واحدهای ذوب مختلف در چین، کمبود آلومینیوم ناشی از توقف تولید در چین به 1.1 میلیون تن خواهد رسید. کاهش قیمت و تقاضا مهم‌ترین عامل در کاهش تولید خواهد بود. تعطیلی واحدهای ذوب مختلف در شاندونگ به‌علت سیل و همچنین کاهش 500 هزار تن از ظرفیت تولید در گروه زینفا (Xinfa)، مهم‌ترین عامل در کاهش ظرفیت خواهد بود. با توجه به موارد ذکرشده، در خارج از چین نیاز به ظرفیت تولید مازاد به‌منظور جایگزینی ظرفیت از دست‌رفته در چین وجود خواهد داشت.

همزمان شرکت نورسک‌هیدرو درحال نصب نهمین فیلتر پرس در واحد آلونورث بوده که میزان تولید را در این واحد به 95-85 درصد ظرفیت اسمی خود خواهد رساند. بوکسیت موردنیاز از معادن پاراگومیناس در برزیل تأمین خواهد شد حال آنکه شرکت آلبراس (Albras) خطوط ذوب معلق خود را مجدداً وارد مدار تولید خواهد کرد.

سال گذشته دولت پارا دستور به کاهش ظرفیت (50 درصد کاهش ظرفیت) واحد تصفیة آلونورث در برزیل داد که علت آن بارندگی بیش از اندازه بود. در آن زمان، ظرفیت این واحد 6.3 میلیون تن بوده است. همزمان معادن پاراگومیناس و واحد ذوب آلبراس، تولید خود را 50 درصد کاهش دادند. این مسأله برروی قیمت فلز آلومینیوم تأثیرگذار بود.

تولید آلومینیوم در منطقة آمریکای‌جنوبی:

در ماه جولای، تولید آلومینیوم اولیه در منطقة آمریکای‌جنوبی 3.13 درصد کاهش یافت و به 93 هزار تن در ماه جولای رسید. همچنین تولید آلومینیوم نسبت به ماه ژوئن نیز 2.11 درصد کاهش داشته است.

طی 12 ماه گذشته (نیمة دوم سال 2018 و نیمة اول سال 2019)، این منطقه 1.066 میلیون تن آلومینیوم تولید نمود، حال آنکه میزان تولید در سال 2018، 1.164 میلیون تن بوده است.

درحال‌حاضر کشورهای تولیدکنندة آلومینیوم در آمریکای‌جنوبی، آرژانتین، برزیل و ونزوئلا می‌باشند.

تعداد بازدید : 939

ثبت نظر

ارسال