Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 25 دقیقه

افزایش فروش روسال در سه‌ماهة دوم سال جاری

افزایش فروش روسال در سه‌ماهة دوم سال جاری

باشگاه آلومینیوم: شرکت روسی روسال اعلام نموده که فروش آلومینیوم شرکت در سه‌ماهة دوم سال جاری نسبت به سه‌ماهة نخست سال، 21 درصد افزایش داشته است. به‌گفتة این شرکت، مهم‌ترین عامل این افزایش فروش، بهبود شرایط مالی شرکت پس از 10 ماه تحریم است.

یکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت 1:41

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، در ماه آوریل 2018، تحریم‌های سختی توسط ایالات‌متحده علیه روسال اعمال شد اما در اواسط ماه ژانویه سال جاری، این تحریم‌ها برداشته شدند. این تحریم‌ها علیه شرکت روسی روسال و رئیس هیأت‌مدیرة آن یعنی اولاگ دریپاسکا اعمال شده بودند.

درحالی‌که طی سه‌ماهة دوم سال، تولید شرکت 1 درصد افزایش داشته و به 938 هزار تن رسید، فروش در این شرکت 1.08 میلیون تن بوده است. علت آنکه فروش شرکت در این بازة زمانی بیش از تولید آن بوده، آنست که طی دوران تحریم و عدم امکان فروش به بازارهای جهانی، انبار شرکت مملو از آلومینیوم مازاد بوده است.

فروش محصولات آلومینیومی با ارزش‌افزودة بالا طی سه‌ماهة دوم سال، 60 درصد افزایش داشته و 38 درصد از کل فروش شرکت را تشکیل می‌دهد. این درحالی است که در سه‌ماهة نخست سال جاری، فروش محصولات با ارزش‌افزودة بالا، 29 درصد کل فروش را شامل شد.

در ماه آوریل سال جاری، شرکت روسال اعلام کرد که فروش محصولات با ارزش‌افزودة آلومینیومی شرکت، 44 درصد کاهش سالانه داشته است که علت آن تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسال است.

ازطرفی شرکت روسال معتقد است که درآمد اصلی شرکت در سه‌ماهة دوم نیز با ازسرگرفتن تجارت نسبت به سه ماهه اول، 40 درصد افزایش خواهد داشت.

به‌گفتة شرکت روسال، وجود تنش‌های تجاری میان چین و ایالات‌متحده، برروی تجارت شرکت روسال نیز تأثیرگذار خواهد بود و شاید در سه‌ماهة سوم سال نتوان به رشد چشمگیری در زمینة فروش دست یافت. همچنین شرایط ماکرو اقتصادی حاکم بر بازار، تأثیر منفی بر تقاضای آلومینیوم خواهد گذاشت و تقاضای این فلز را کاهش خواهد داد، لذا همین مسأله موجب کاهش فروش بیشتر شرکت‌ها ازجمله روسال خواهد شد.

تعداد بازدید : 813

ثبت نظر

ارسال