Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 20 و 43 دقیقه

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران: انتظاری که به حقیقت پیوست

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران: انتظاری که به حقیقت پیوست

باشگاه آلومینیوم: رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با اشاره به انتظار برای کاهش قیمت شمش آلومینیوم در بورس، گفت: قیمت جهانی آلومینیوم کاهش یافته و به همین خاطر انتظاری در صنعتگران برای کاهش قیمت شمش آلومینیوم در کشور به وجود آمده است که با توجه به تغییرات صورت گرفته در ماه‌های اخیر، می‌توان گفت این انتظار درست است.

دوشنبه 7 مرداد 1398 ساعت 22:32

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، هوشنگ گودرزی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری درخصوص فرمول محاسبه قیمت مواد اولیه، اظهار داشت: قیمت پایه آلومینیوم ضربدر 1/1 ، ضربدر نرخ جهانی آلومینیوم، فرمول محاسبه قیمت مواد اولیه است و زمانی که نرخ جهانی آلومینیوم کاهش می‌یابد، می‌توان انتظار کاهش قیمت آلومینیوم در کشور را نیز داشت و این یک پیش‌بینی معقول و درستی است.

وی درباره کاهش میزان تقاضا برای شمش‌های آلومینیومی عرضه شده در بورس، بیان کرد: زمانی که روند کاهش قیمت وجود داشته باشد، تقاضا برای خرید کاهش می‌یابد و معمولا در این مواقع تولیدکنندگان و صنایع بالادستی سعی می‌کنند میزان عرضه کارخانه خود را کاهش دهند تا عرضه و تقاضا باهم برابر شود؛ این اتفاق که در ماه گذشته در بازار بورس کالا شاهد آن بودیم، یک اتفاق نادر است بدین شکل که عرضه وجود داشته اما تقاضایی وجود نداشته است.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با اشاره به بازار آلومینیوم در کشور، عنوان کرد: بازار آلومینیوم به سمت رکود تورمی پیش می‌رود بدین گونه که هنگامی که بازار صنایع پایین دستی راکد شود، مسلما خرید مواد اولیه نیز کاهش می‌یابد.

گودرزی در ادامه توضیح داد: افزایش میزان تولید و رونق بازار توزیع وابسته به ثبات نرخ ارز است و امیدواریم که ارز به یک قیمت ثابتی برسد تا تولیدکنندگان با اطمینان بیشتری اقدام به تولید محصولات آلومینیومی کنند.

امکان واردات آلومینای گینه را نداریم

وی درخصوص واردات آلومینای گینه به کشور، توضیح داد: امسال امکان واردات آلومینای گینه را نداریم. برای واردات این ماده اولیه باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد می‌کردند که متاسفانه تاکنون در این زمینه هیچ گامی برداشته نشده و برای همین است که هیچ کدام از مدیران تاریخ مشخصی را اعلام نمی‌کنند.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران درخصوص حمایت از صنایع پایین دستی، اظهار کرد: تنها حمایتی که می‌توان از صنایع پایین دستی به عمل آورند، جلوگیری از واردات محصولات نهایی آلومینیومی است اما متاسفانه تاکنون علی‌رغم تمام شعارها و قوانین وضع شده، نتوانسته‌اند این تصمیم را عملی سازند.

گودرزی در پایان با اشاره به مشکل دیگری که صنایع پایین‌دستی با آن مواجه است، گفت: نداشتن سرمایه در گردش کافی دلیل اصلی کاهش فعالیت‌های صنایع پایین‌دستی است و باید تزریق مالی صورت گیرد تا بتوان انتظار توسعه و پیشرفت در زمینه صنعت را داشت البته قول‌هایی داده شده اما اجرایی نشده است.

 

تعداد بازدید : 1123

ثبت نظر

ارسال