Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 22 و 35 دقیقه

افتتاح " آلومینیوم جاجرم" با فرمان رییس جمهور و توسط وزیر صنعت معدن و‌ تجارت: کارخانه های آلومینا و آلومینیوم در جاجرم، موتور توسعه استان می شود/ برنامه جدید 300 هزار کیلومتر مربع اکتشاف با هدایت ایمیدرو آغاز می شود

افتتاح " آلومینیوم جاجرم" با فرمان رییس جمهور و توسط وزیر صنعت معدن و‌ تجارت: کارخانه های آلومینا و آلومینیوم در جاجرم، موتور توسعه استان می شود/ برنامه جدید 300 هزار کیلومتر مربع اکتشاف با هدایت ایمیدرو آغاز می شود

باشگاه آلومینیوم: زیر صنعت معدن و تجارت در آیین افتتاح کارخانه آلومینیوم جاجرم که به صورت زنده و ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری انجام شد، تاکید کرد: نیمی از تولیدات معدنی و صنایع معدنی کشور، صادر می شود.

دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت 21:54

به گزارش خبرنگار باشگاه آلومینیوم، در این ارتباط تصویری با جلسه شورای اداری مرکز استان خراسان شمالی که به ریاست روحانی برگزار می شد، کارخانه آلومینیوم جاجرم با فرمان رییس جمهور و توسط وزیر صنعت معدن و‌ تجارت افتتاح شد. رحمانی در این ارتباط، گزارشی از صنعت، معدن و‌ تجارت و به ویژه توانمندی های معدن و صنایع معدنی ارایه کرد.

وی ارزش سالانه تولیدات معدنی ایران را 20 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: حدود 10 میلیارد دلار از این رفم، به خارج صادر می شود.

رحمانی گفت: امروز فاز نخست کارخانه آلومینیوم جاجرم با ظرفیت تولید 40 هزار تن وارد مدار تولید شد. وی ادامه داد: امسال فاز نخست کارخانه آلومینیوم جنوب نیز با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد. وزیر صنعت معدن و تجارت، ارزش کل پروژه آلومینیوم جنوب را 1.2 میلیارد دلار اعلام کرد.

رحمانی با تاکید براینکه تاپایان سال جاری پروژه های بزرگ با حضور دکتر روحانی به مدار تولید می پیوندد، گفت: ظرفیت تولید آلومینیوم به عنوان فلزی استراتژیک ظرفیت قابل توجهی می یابد.

برنامه جدید اکتشاف ایمیدرو

وی با تاکید بر اینکه انقلاب معدنی از اکتشاف شروع می شود، اظهار داشت: امسال ایمیدرو 300 هزار کیلومتر مربع را به عنوان برنامه جدید آغاز می کند. رحمانی با بیان اینکه رییس جمهوری در جریان دستاوردهای سال های گذشته در بخش اکتشاف قرار دارد، افزود: بخش عمده ای از اکتشافات در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است.

به گفته وی، کنسرسیوم های بخش خصوصی حضور فعالی در این برنامه اکتشاف خواهند داشت. وزیر صنعت معدن و تجارت به دیگر اقدامات ایمیدرو اشاره کرد و‌گفت: فقط در حوزه معدن و صنایع معدنی که توسط ایمیدرو هدایت می شود، امسال بیش از 3 میلیارد دلار طرح وارد مدار تولید می شود.

وی همچنین به اهمیت حفظ و رونق تولید اشاره کرد و افزود: با توجه به تلاش دشمن برای توقف تولید در این کشور، ایجاد و راه اندازی هر واحد تولیدی یک پیروزی محسوب می شود.

حمایت از سرمایه گذار

وزیر صنعت معدن و‌تجارت از مسوولان استانی خواست از سرمایه گذاران حمایت کنند. وی تاکید کرد: باید بین سرمایه دار که فعالیت غیر مولد دارد و سرمایه گذار که شغل ایجاد می کند تفکیک قایل شویم.

 

تعداد بازدید : 1288

ثبت نظر

ارسال