Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 0 و 40 دقیقه

نردبان تاشو، نیاز امروز زندگی شهری

نردبان تاشو، نیاز امروز زندگی شهری

باشگاه آلومینیوم: هر زمان نیاز به انجام کاری خارج از ارتفاع دسترسی مان داریم، اتوماتیک وار اولین کلمه ای که به ذهنمان خطور می کند "نردبان " است. البته بسته به ارتفاع مورد نیاز، گاها یک صندلی یا چهار پایه هم می‌تواند نقش نردبان را عهده‌دار شوند. اما این همه ماجرا نیست.

سه شنبه 18 تیر 1398 ساعت 17:11

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایسنا به نقل از ایمن یاب، اگر بخواهیم لوسترهای یک تالار پذیرایی را که ۶ متر ارتفاع دارند تمیزکاری کنیم، داستان به کلی تفاوت خواهد کرد. حالا دیگر باید حتماً به فکر یک نردبان ۴ یا ۵ متری باشیم. تازه باید فکری هم بحال محل نگهداری این دوست غول پیکرمان بکنیم. اینجاست که ایده استفاده از یک نردبان تاشو به ذهن خطور می‌کند.

نردبان تاشو ایده‌ای خلاقانه در صنعت ساخت نردبان است که اولین بار در قرن نوزدهم میلادی در آمریکا ابداع شد. ترکیبی از ۲ یا ۴ نردبان که با لولا به هم متصل می‌شوند. لولاها بوسیله بازوهایی که در طرفین دارند نقش رابط بین نردبان‌ها را بازی می‌کنند. مانند کاری که آرنج دست ما انجام می‌هد. بدین ترتیب و با کمک این لولاها، نردبان در هنگام کار باز و پس از پایان کار بسته می‌شود. وقتی نردبان در حالت باز قرار دارد، شبیه عدد ۸ است و وقتی کاملاً بسته است شبیه حرف M انگلیسی جمع شده.

از فلز آلومینیوم در صنایع مختلف بصورت گسترده استفاده می‌شود. سبکی این فلز و مقاومت بالایی که دارد عامل اصلی ورود آن به دنیای تولید نردبان بوده است. در این بین نردبان‌های تاشو هم از این امتیاز بی‌بهره نمانده‌اند. با استفاده از فلز آلومینیوم هم سبک‌تر شده‌اند و هم مقاوم‌تر. به قدری سبک که سایزهای کوچکشان را حتی خانم‌ها هم می‌توانند جابجا کنند.

در هنگام کار، گاهی نردبان را به دیوار تکیه می‌دهیم. گاهی هم در وسط اتاق یا سالن، روی سقف کار می‌کنیم. در هردو حالت نردبان تاشو عملکردی فوق‌العاده دارد. خصوصاً برای کار در وسط سالن که بصورت دو طرفه روی زمین قرار می‌گیرند، با یک مدل نردبان تاشو ۴ تکه، حتی تا ارتفاع ۷ متر هم دسترسی خواهیم داشت!

 

تعداد بازدید : 1474

ثبت نظر

ارسال