Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 3 و 23 دقیقه

احتمال برداشته‌شدن تعرفه‌های مالیات بر واردات آلومینیوم به اروپا

احتمال برداشته‌شدن تعرفه‌های مالیات بر واردات آلومینیوم به اروپا

باشگاه آلومینیوم: فدراسیون مصرف‌کنندگان آلومینیوم اروپا (FACE) طی حرکتی، از مسئولین اروپایی خواسته است که تعرفة مالیات بر واردات آلومینیوم اولیه و به‌طورکل آلومینیوم کارنشده را حذف کند.

سه شنبه 28 خرداد 1398 ساعت 12:26

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، اروپا یکی از بزرگترین واردکنندگان آلومینیوم کارنشده محسوب می‌شود به‌طوری‌که 74 درصد از نیاز خود را ازطریق واردات تأمین می‌نماید. تعرفه‌های اعمال‌شده بر واردات آلومینیوم در اروپا، در حدود 6-3 درصد می‌باشد.

صنایع پایین‌دستی اروپا، 92 درصد از فرصت‌های شغلی و 70 درصد از درآمد مالی صنعت آلومینیوم این منطقه را به خود اختصاص می‌دهند. در بازة زمانی سال‌های 2017-2000، هزینة اعمال‌شده بر صنایع پایین‌دستی اروپا، ناشی از تعرفه‌های مالیاتی، 18 میلیارد دلار بوده است.

درحالی‌که هدف از وضع 6 درصد مالیات بر واردات آلومینیوم در اروپا، محافظت از تولیدکنندگان داخلی بوده، اما ازطرفی موجب سقوط صنعت آلومینیوم اروپا شده است. از سال 2008 تاکنون، اروپا 30 درصد از ظرفیت تولید آلومینیوم اولیه خود را از دست داده به‌طوری‌که هم‌اکنون تولید آلومینیوم اروپا به 2 میلیون تن در سال کاهش یافته است. ازطرفی تولیدکنندگان بزرگ اروپایی نتوانسته‌اند به وعده‌های خود مبنی بر حفظ فرصت‌های شغلی عمل کنند و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه (R&D) به کمترین میزان ممکن کاهش یافته است.

همزمان، نرخ تقاضای اتحادیة اروپا برای محصولات آلومینیومی سالانه 3 درصد رشد داشته و هم‌اکنون نیاز آلومینیوم این قاره به 12 میلیون تن رسیده است، این درحالی است که سطح تولید آلومینیوم، درحال‌حاضر در حد تولید در سال 2008 می‌باشد.

گروه FACE به‌منظور حذف تعرفه‌ها به کمیسیون اروپا و شورای اتحادیة اروپا مراجعه کرده و از آنها تقاضای کمک کرده است. حذف تعرفه‌های مالیات بر واردات، سیاستی است که باعث جلوگیری از افزایش بی‌رویة قیمت آلومینیوم در قارة اروپا شده و بقای صنعت آلومینیوم را در این قاره تضمین می‌کند.

تعداد بازدید : 791

ثبت نظر

ارسال