Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 12 و 25 دقیقه

هند برای واردات کالاهای آمریکا تعرفه وضع کرد

هند برای واردات کالاهای آمریکا تعرفه وضع کرد

باشگاه آلومینیوم: یک سال پس از اقدام آمریکا در وضع تعرفه وارداتی بر روی فولاد و آلومینیوم هند، دهلی نو روز شنبه در اقدامی متقابل برای واردات ۲۹ کالای آمریکایی از جمله گردو، بادام و حبوبات به ارزش ۲۳۵ میلیون دلار تعرفه گمرکی وضع کرد.

شنبه 25 خرداد 1398 ساعت 23:31

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روزنامه تایمز او ایندیا"، وزارت دارایی هند از روز یکشنبه 26 خردادماه این تعرفه‌های گمرکی برای کالاهای آمریکایی را اجرا خواهد کرد.

این اقدام هند ۱۰ روز پیش از دیدار اس جی شانکار وزیر امور خارجه هند با مایک پامپئو همتای آمریکایی خود انجام می‌شود. این اولین دیدار میان مقامات ارشد دو کشور پس از انتخاب دوباره نارندرا مودی به عنوان نخست وزیر هند است.

هند تاکنون امیدوار بود که مذاکرات تجاری با آمریکا نتیجه بدهد بنابراین از وضع تعرفه‌های گمرکی برای واردات کالا از آمریکا خودداری کرده بود.

مقامات هندی پیش از این اعلام کرده بودند که اگر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سخنان خود را در خصوص خارج کردن هند از «نظام عمومی ترجیحات» (GSP) عملی کند، دهلی نو نیز در مقابل تعرفه‌های گمرکی متقابل برای ۲۰ کالای آمریکایی وضع خواهد کرد.

اما ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا در اخطاری به هند اعلام کرد که وضع هرگونه تعرفه‌های متقابل گمرکی برای کالاهای آمریکایی در پاسخ به تصمیم آمریکا برای لغو برخی از امتیازهای تجاری هند می‌تواند برای این کشور عواقب داشته باشد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته هند را از نظام عمومی ترجیحات خارج کرد.

بر اساس توافقنامه «نظام عمومی ترجیحات» بسیاری از کشورهای درحال‌توسعه فرصت می‌یابند تا با استفاده از مزیت تعرفه گمرکی صفر و یا ناچیز بر برخی از اقلام صادراتی خود، اقتصادشان را بهبود بخشیده و از فقر خارج شوند.

آمریکا اعلام کرده که موازنه منفی تجاری با هند در سال ۲۰۱۷ به ۲۷.۳ میلیارد دلار رسیده است. این کشور به دنبال دسترسی بیشتر به بازار هند است.

تجارت دو جانبه هند و آمریکا از ۶۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶-۱۷ به ۷۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷-۱۸ رسیده است.

مازاد تجاری هند با آمریکا حدود ۲۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

 

تعداد بازدید : 758

ثبت نظر

ارسال