Fa En سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت 21 و 46 دقیقه

تولید مشعل المپیک ۲۰۲۰ با تکنولوژی اکسترود آلومینیوم

تولید مشعل المپیک ۲۰۲۰ با تکنولوژی اکسترود آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: مشعل المپیک ۲۰۲۰ از ورق‌های آلومینیومی تولیدشده با استفاده از فلز بازیافتی ساخته شده است که حاصل تکنولوژی اکستروژن جدید و قدیم شرکت اکستروژن UACJ می‌باشد.

چهارشنبه 22 خرداد 1398 ساعت 13:36

‌به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، به‌گفتة سایت رسمی  Tokyo2020.orgژاپن،  از این تکنولوژی برای تولید قطارهای شبه‌گلوله (Bullet train) شینکانسن (Shinkansen) نیز استفاده شده است.

این مشعل طلایی‌رنگ، حاصل بازیافت 30 آلیاژ آلومینیومی مختلف بوده که از زمین‌لرزة سال ۲۰۱۱ و سونامی منطقة توکوهوی ژاپن به‌دست آمده است. مشعل المپیک حاصل طراحی شرکت توکوجین یوشیوکا (Tokugin Yoshioka) بوده که شعار آن ساخت آینده‌ای پایدار از مواد پایدار است. در این طراحی پنج شعله به یک شعله تبدیل شده که از نوک مشعل خارج می‌شود. نوک مشعل شبیه گل است که هر شعله از یک گلبرگ خارج می‌شود.

این مشعل به‌مدت ۱۲۱ روز به ‌نمایش گذاشته خواهد شد. جهت کنترل و روشن نگه‌داشتن مشعل از دو روش اشتعال استفاده می‌شود. اولین مکانیسم، مکانیسم سوخت گرمازایی است که شعلة آبی تولید کرده و یک واکنش کاتالیزوری که شعلة قرمز در مشعل ایجاد می‌کند.

شعله و مشعل ۷۱ سانتیمتری، مجموعاً 1/2 کیلوگرم وزن دارند که در سراسر ژاپن به نمایش گذاشته خواهد شد.

شعلة مرکزی به‌همراه نوک مشعل که به‌شکل شکوفه است معرف جملة "امید روشنگر مسیر است" می‌‌باشد. همچنین آغاز گردش به دور کشور ژاپن این مشعل، از ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد که فصل رویش شکوفه‌ها بوده و با نوک مشعل که به‌شکل شکوفه طراحی شده، همخوانی دارد.

تعداد بازدید : 1231

ثبت نظر

ارسال