Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 14 و 37 دقیقه

ضرر آلومینیومی‌ها از جنگ تجاری جهانی

ضرر آلومینیومی‌ها از جنگ تجاری جهانی

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل شرکت تولیدکننده آلومینیوم آلکوا هشدار داد تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین تأثیر منفی روی قیمت‌های جهانی آلومینیوم گذاشته و به صنعت آلومینیوم آسیب می‌زند.

دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 ساعت 9:8

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایسنا، روی هاروی، مدیرعامل آلکوا در کنفرانس فلزات، معدنکاری و فولاد جهانی بانک امریکا مریل لینچ در بارسلون اسپانیا اظهار کرد: ما بر این باوریم که تعرفه‌ها منطقی نیستند. سهمیه‌ها غیرقابل اجرا هستند. تمامی این ابهامات بدون تردید روی قیمت گذاری آلومینیوم تأثیر منفی می‌گذارد.

مدیرعامل آلکوا خاطرنشان کرد که قیمت‌های آلومینیوم در بازار فلزات لندن امسال به حدود ۱۸۰۰ دلار در هر تن رسیده است با این حال تا اواسط هفته جاری حدود ۲۵ دلار بالاتر بود.

شرکت آلکوا که در تلاش برای نهایی کردن مذاکرات دستمزد با اتحادیه کارگران فولادسازی بوده است، اذعان کرد که از وضع تعرفه‌ها روی واردات چین و سایر کشورها که سال گذشته توسط دولت ترامپ انجام گرفت، تا حدودی سود برده است.

به گفته ویلیام اوپلینگر، نایب رئیس و مدیرمالی آلکوا، این شرکت از تعرفه‌های دولت آمریکا روی واردات محصولات مشابه خارجی، سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار سود می‌برد.

اما مدیرعامل آلکوا گفت: اگرچه ما سود می‌بریم و نتیجه مالی خوبی داریم با این حال نسبت به حمایت از ظرفیت هزینه بالا نگران هستیم زیرا رشد محصولات نیمه ساخته و نهایی چین ادامه دارد و این امر ممکن است روی تولیدکنندگان آمریکایی تأثیر منفی داشته باشد.

شرکت آلکوا که در کانادا چندین کارخانه فلزات از جمله سه کارخانه ذوب آلومینیوم دارد، ابراز امیدواری کرد که فلزات تولید کانادای این شرکت بدون متحمل شدن تعرفه بالای واردات، به آمریکا وارد شود.

بر اساس گزارش پلاتس، هاروی اظهار کرد که رشد تقاضا برای آلومینیوم در سطح جهانی مطلوب بوده و این فلز امسال دچار کمبود عرضه می‌شود.

مذاکرات تجاری هفته گذشته پس از این‌که چین پیشنهاد کرد پیش‌نویس توافق‌نامه مورد بازنگری قرار گیرد به مانع برخورد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پکن را متهم کرد با بی‌اعتنایی به تعهدات اولیه در طول ماه‌ها مذاکره، خلاف وعده خود عمل کرده است و دستور داد تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چینی از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

 

تعداد بازدید : 1324

ثبت نظر

ارسال