Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 14 و 9 دقیقه

برگزاری همایش مشترک شرکت «کامس» ترکیه و «پایا افزار فلز»

با همکاری سندیکای صنایع آلومینیوم ایران

برگزاری همایش مشترک شرکت «کامس» ترکیه و «پایا افزار فلز»

باشگاه آلومینیوم: عصر روز چهارشنبه اول اسفندماه 97 سالن هلال ایران میزبان همایش مشترک شرکت «کامس(COM-S)» ترکیه و «پایا افزار فلز» با همکاری سندیکای صنایع آلومینیوم ایران بود.

دوشنبه 13 اسفند 1397 ساعت 17:53

به گزارش خبرنگار باشگاه آلومینیوم در بخش اول این همایش که با حضور کارشناسان شرکت کامس(COM-S) و به همت شرکت پایا افزار فلز برگزار شد به معرفی شرکت «کامس» ترکیه پرداخته شد و شرح مختصری از فعالیت‌های این شرکت از جمله توانایی ساخت ماهانه بیش از ۵۰۰ دست قالب و صادرات آن به اکثر کشورهای صنعتی دنیا از جمله ایتالیا، بلژیک و آلمان و همینطور به کشورهای حاشیه خلیج فارس عنوان شد.


در بخش دوم این مراسم، برخی از ابزار و روش‌های جدید در اکستروژن آلومینیوم معرفی و نقش آنها در بهبود کمی و کیفی تولید پروفیل‌های آلومینیومی مورد بررسی قرار گرفت.

از جمله مباحث مطرح شده در این بخش می‌توان به «روش‌های جدید کنترل دما در کانتینر»، « دامی بلوک‌های اتوماتیک جدید» که قابلیت نصب بر روی انواع پرس‌های جدید و قدیمی را دارند اشاره کرد؛ همچنین در این بخش در ادامه بحث قرار بود به معرفی و کاربرد «دستگاه سند بلاست» جهت تمیز کاری قالب پرداخته شود که به دلیل کمبود وقت به زمان دیگری موکول شد.

در بخش سوم نیز شرح مفصلی بر طراحی قالب‌های اکستروژن از جمله: « روش محاسبه قطر و طول قالب براساس ابعاد پروفیل، ضخامت ستون‌های قالب و تعداد آنها» انجام گرفت و در ادامه نیز متدهای جدیدی درخصوص نحوه اصلاح قالب‌هایی که پروفیل خروجی‌شان مطابق نقشه نیست بیان شد.

مهندس حمید ترابی مدیرعامل شرکت پایا‌ افزار فلز در حاشیه این مراسم به خبرنگار نشریه آلومینیوم گفت: با توجه به استقبال دوستان از این همایش و همکاری بسیار صمیمانه سندیکا در برگزاری این همایش، امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک مجدداً به برگزاری چنین همایش‌هایی اقدام نماییم. وی همچنین از همکاران و دوستان صنفی خود درخواست نمود که با ارتباط بیشتر و قوی‌تر خود با سندیکای صنایع آلومینیوم ایران و بیان مشکلات و معضلات فنی خود، این شرکت را در برگزاری بهتر و پرمحتواتر اینگونه همایش‌ها یاری نمایند تا بتوانیم با کمک همدیگر شاهد اعتلای این صنعت باشیم.

آقای ترابی اضافه کرد: از دیگر خدمات رایگان این شرکت به مشتریان گرامی، برگزاری دوره‌های جدید در خصوص «نحوه محاسبه فاکتورهای مهم در پروسه اکستروژن» و «عیب‌یابی پروسه تولید» و«آموزش‌های لازم جهت تعمیر و عیب یابی قالب» به صورت کاملا اختصاصی می‌باشد.

 

تعداد بازدید : 1408

ثبت نظر

ارسال