Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 11 و 1 دقیقه

جزئیات مجمع امروز آلومینیم المهدی و پایان حاشیه‌ها

جزئیات مجمع امروز آلومینیم المهدی و پایان حاشیه‌ها

باشگاه آلومینیوم: مجمع فوق‌العاده سهامداران مجتمع آلومینیم المهدی صبح امروز با حضور ۹۵ درصد سهامداران برگزار و کرسی‌های جدید هیات مدیره آن مشخص شد.

دوشنبه 13 اسفند 1397 ساعت 15:47

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فارس، مجمع فوق‌العاده سهامداران مجتمع آلومینیوم المهدی صبح روز دوشنبه 97/12/13 برگزار و نمایندگان هیات مدیره جدید این شرکت مشخص شدند.

بر اساس این گزارش مجمع شرکت آلومینیوم المهدی صبح امروز با حضور 95 درصد سهامداران رسمیت یافت و پس از آن وارد دستور جلسه برای تعیین اعضای هیات مدیره شد، به طوری که از مجموع 5 کرسی هیات مدیره این شرکت ، تخصیص تعداد 4 کرسی به گروه مپنا و یک کرسی نیز به شرکت آلومینیوم خاتم وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی به تصویب مجمع رسید.
به گفته یک سهامدار حاضر در مجمع ، محمد علیمحمدی مالک شرکت‌های فرو آلیاژ گنو و توسعه معادن جنوب به عنوان خریدار قبلی مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال غایب بود.
به این ترتیب پس از گذشت حدود 3 سال کشمکش بر سر واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال ، با برگزاری مجمع امروز و تعیین اعضای هیات مدیره جدید این شرکت اصل چهل و چهاری به حاشیه‌های آن پایان داده شد.

 مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال از سوی سازمان خصوصی سازی، پس از خلع ید و عدم ایفای تعهدات شرکت فرو آلیاژ گنو متعلق به محمد علیمحمدی به شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی(مپنا) واگذار شده است.

سازمان خصوصی‌سازی اگر چه توضیحی پیرامون نحوه تسویه این معامله با گروه مپنا نداده، اما دلیل لغو واگذاری مجتمع المهدی به علیمحمدی را «عدم ایفای برخی تعهدات از سوی شرکت فروآلیاژ گنو به عنوان خریدار قبلی سهام شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال عنوان کرده » و اعلام کرده است: «با حال شدن دین مشارالیه، سازمان خصوصی سازی اقدام به انتشار فراخوان در خصوص جایگزینی خریدار قبلی نموده و پس از بررسی پیشنهادهای رسیده، قرارداد جایگزین با شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی(مپنا)منعقد شد.»


گزارش‌های غیر رسمی در این باره حاکی است :گروه مپنا مطالبات بزرگی از مجموعه وزارت صمت دارد و بر این اساس مقرر شده اقساط و وجه معامله 73.36 درصد از سهام کنترلی مجتمع آلومینیوم المهدی و 100 درصد طرح هرمزال از محل تهاتر بدهی و مطالبات گروه مپنا با دولت تسویه شود.

همچنین اقساط یورویی وام جعاله بانک صنعت و معادن نیز از محل مطالبات گروه مپنا از بانک صنعت و معدن یا مطالبات از وزارت نیرو تسویه شود.

علاقه‌مندی گروه مپنا برای مالکیت مجتمع آلومینیوم المهدی نیاز به محصول استراتژیک این شرکت در ساخت نیروگاه‌ها و همچنین راه‌اندازی کوره تولید آلیاژی آلومینیوم با ظرفیت تولید 25 تن در روز اعلام شده که می‌تواند این مجتمع را از خام فروشی شمش آلومینیوم نجات دهد.
بر اساس اطلاعیه سازمان خصوصی سازی ،شرکت فروآلیاژ گنو تحت مالکیت محمد علیمحمدی طی سه سال گذشته تنها بابت 3.83 درصد از کل سهامی که در اواخر اسفند ماه 1394 و با وجود هیاهوی بسیار به وی با ارزش یک هزار و 751 میلیارد تومان واگذار شده توانسته پول دولت را پس بدهد و در نهایت بلوک 73.36 درصدی سهام کنترلی مجتمع آلومینیوم المهدی و 100 درصد طرح هرمزال به این معدن دار به دلیل عدم ایفای تعهدات دوباره و به ظاهر بدون طی تشریفات قانونی مزایده به گروه مپنا واگذار شده است.

سهامدار کنترلی گروه مپنا شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا با 47.56 درصد سهام متعلق به مجموعه وابسته به وزارت نیرو است و پس از آن نیز سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا با 11.07 درصد سهام و بانک پاسارگاد با 5.56 درصد سهام در کنار سهام عدالت اصلی‌ترین سهامداران عمده آنرا تشکیل می‌دهند.

 

تعداد بازدید : 894

ثبت نظر

ارسال