Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 11 دقیقه

رئیس مجلس: در این تحریم‌ها ‌فلش آمریکا به سمت آلومینیوم برای ضربه زدن به صنایع کشور است

رئیس مجلس: در این تحریم‌ها ‌فلش آمریکا به سمت آلومینیوم برای ضربه زدن به صنایع کشور است

باشگاه آلومینیوم: رئیس قوه مقننه گفت: باید از تجربه و توانمندی سایر کشورها برای توسعه تولید آلومینا از نفلین سینیت استفاده کرد و در موضوع تحریم‌ها، ‌فلش آمریکا به سمت آلومینیوم برای ضربه زدن به صنایع کشور است.

یکشنبه 14 بهمن 1397 ساعت 18:22

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از تسنیم، علی لاریجانی در آیین افتتاح پست برق قدرتمند نفلین سینیت سراب و تفاهم‌نامه ایدور و ایمیدرو برای اجرای تولید پودر آلومینا در سراب با تاکید بر اینکه رویکرد ما در مصارف برق و آب و... باید به سمت رویکردهای اجتماعی برود، اظهار داشت: باید به سمت مدیریت تقاضا برویم نه اینکه سرمایه گذاری سنگین را روز به روز افزایش دهیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر تقویت سرمایه‌گذاری‌های کلان در کشور برای جبران تحریم‌ها و کمبودها گفت: در تعدادی از سرمایه‌گذاری‌های فاینانس، 15 درصد اولیه را می‌خواهیم از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم تا جهشی در صنعت و اقتصاد ایجاد شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه در این تحریم‌ها که فلش آمریکا به سمت آلومینیوم برای ضربه زدن به صنایع کشور است، تولید آلومینا از معادن نفلین سینیت سراب از اهمیت ویژه ای برخوردار است تاکید کرد: آلومینیوم جزو صنایع راهبردی است و معادنی هم که داریم متنوع نیست ولی در آذربایجان و سراب از نعمت گسترده ای برخوردار است که سرمایه‌گذاری سنگینی دارد که ارزش این سرمایه گذاری را دارد. 

لاریجانی با تاکید بر اینکه از تجربه و توانمندی سایر کشورها باید برای توسعه تولید آلومینا از نفلین سینیت استفاده کرد گفت: بیش از 25 سال است که این پروژه آغاز شده و باید این خیزِ آخر را جدی بگیرید.

وی خواستار فعال کردن صنایع جانبی آلومینیوم در سراب و آذربایجان شرقی شد و افزود: امیدوارم به زودی شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ باشیم.

 

تعداد بازدید : 858

ثبت نظر

ارسال