Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 10 و 43 دقیقه

نانوذرات‌ها جوش دادن غیرممکن آلومینیوم را ممکن کردند

نانوذرات‌ها جوش دادن غیرممکن آلومینیوم را ممکن کردند

باشگاه آلومینیوم: مهندسان دانشکده مهندسی دانشگاه کالیفرنیا موفق به ساخت نانوذرات‌هایی شدند که جوش دادن آلومینیوم را ممکن می‌کند.

یکشنبه 7 بهمن 1397 ساعت 12:45

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فارس، آلیاژ آلومینیوم که در دهه 1940 ارائه شد، مدت‌ها است وعده استفاده بیشتر در صنعت خودروسازی را داده اما برای استفاده از آن یک مانع کلیدی وجود داشت.

 فلز آلومینیوم یک فلز قوی، محکم و در عین حال سبک است  اما جوش دادن قطعات این فلزات با روش‌های متداول تقریبا غیرممکن است زیرا هنگامی که این آلیاژ در طول جوش دادن گرم می‌شود، ساختار مولکولی آن،‌ جریان ناهمواری از عنصرهای اصلی خود می‌سازد که در نتیجه موجب ترک خوردن محل اتصال این فلز می‌شود.

در حال حاضر مهندسان دانشکده مهندسی دانشگاه کالیفرنیا، لس‌انجلس، روشی را برای جوش دادن این آلیاژ با نام « AA 7075» ارائه کردند. طبق این راهکار، نانوذرات‌های «کاربید تیتانیوم» در سیم‌های جوش AA 7075 ریخته و به عنوان عنصر فیلتری میان ذرات متصل شده استفاده می‌شود.

از آنجایی که این فلز قوی و سبک است، در ساخت بدنه و بال هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در حال حاضر این آلیاژها به کمک پیچ یا پرچ کردن به یکدیگر متصل می‌شوند بنابراین این روش می‌تواند کمک بسیار زیادی به صنعت خودروسازی و ساخت هواپیما باشد.

 

تعداد بازدید : 823

ثبت نظر

ارسال