Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 19 و 53 دقیقه

تأثیر منفی تعرفه‌های ترامپ برروی تولیدکنندگان کانادایی و خریداران آمریکایی فلز آلومینیوم در سال ۲۰۱۸

تأثیر منفی تعرفه‌های ترامپ برروی تولیدکنندگان کانادایی و خریداران آمریکایی فلز آلومینیوم در سال ۲۰۱۸

باشگاه آلومینیوم: یکی از مسائل مطرح‌شده در سمپوزیوم پلاتز که طی هفته‌های نخست سال ۲۰۱۹ در سن‌دیگو برگزار شد، تأثیر اعمال تعرفة ۱۰ درصدی مالیات بر واردات آلومینیوم به ایالات‌متحده بود.

دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت 12:4

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از بلومبرگ، به‌گفتة کارشناسان حاضر در این سمپوزیوم، بیشترین ضرر و زیان حاصل از اعمال تعرفه‌های مزبور، مربوط به کشور کانادا بوده است. کانادا به‌عنوان بزرگترین صادرکننده به ایالات‌متحده با محدودیت صدور آلومینیوم روبرو شده است. ازطرفی در این جنگ تجاری هم کانادا آسیب ‌دید و هم ایالات‌متحده، چراکه مصرف‌کنندگان آلومینیوم اولیه در ایالات‌متحده جهت تأمین نیاز خود، مجبور به پرداخت مبالغ بیشتری بودند.

علیرغم آنکه کانادا از پرداخت مالیات واردات بر آلومینیوم و فولاد معاف نشد لیکن طی ماه‌های ژانویه-اکتبر سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد از آلومینیوم واردشده به ایالات‌متحده از جانب کانادا بود.

ازطرفی انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم اعلام کرده است که صادرات آلومینیوم اولیه کانادا به آمریکا از ۲۰۰ هزار تن در ماه طی سال ۲۰۱۷ به ۱۵۰ هزار تن در ماه طی نیمة دوم سال ۲۰۱۸، کاهش یافت که عمدتاً به اعمال تعرفه‌های دونالد ترامپ باز می‌گردد. همزمان صادرات آلومینیوم کانادا به اروپا در ماه اکتبر ۲۰۱۸ به ۳۰ هزار تن رسید؛ حال آنکه رقم مزبور در اکتبر ۲۰۱۷ کمتر از ۵ هزار تن بوده است.

تعداد بازدید : 990

ثبت نظر

ارسال