Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 18 و 48 دقیقه

مدیرعامل آکپا ایران کیش: کیفیت بیلت‌های آلومینیومی کشور پایین است

مدیرعامل آکپا ایران کیش: کیفیت بیلت‌های آلومینیومی کشور پایین است

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل آکپا ایران کیش گفت:کیفیت بیلت‌های تولیدی کشور تاثیرات فراوانی را در محصولات نهایی آلومینیومی مانند پروفیل دارند. طی مقایسه بیلت‌های ایران با بیلت‌های تولیدی کشور ترکیه، شاهد اختافات بسیاری در کیفیت سطحی و نیز آنالیز شیمیایی هستیم.

دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت 11:34

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات‌آنلاین حکیمی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری گفت: کیفیت بیلت‌های آلومینیوم موجود در بازار ایران از نظر کیفیت تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. بیلت‌های موجود در بازار به دو دسته هِمو و غیرهِمو تقسیم می‌شوند. اکثر شرکت‌های تولیدکنند بیلت در ایران به‌جز چند شرکت دارای بیلت تولیدی با سطح تنه درختی هستند که تولید پروفیل را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند. از دیگر مسائل این حوزه، یکنواختی مواد داخل بیلت است که از نظر آنالیز دچار مشکل است. استفاده از قراضه در تولید این بیلت‌ها، کیفیت را پایین می‌آورد. تامین این نوع بیلت‌ها به‌راحتی میسر است اما دسترسی به بیلت با کیفیت بالا محدود است و علاوه بر این قیمت بالاتری نیز دارد.

وی ضمن اشاره به برنامه خود در راستای تولید بیلت گفت: این شرکت برنامه دارد تا با رونق مجدد بازار، اقدام به احداث واحد تولید بیلت کند. با راه‌اندازی واحد تولیدی مشکلی از بابت تامین آن وجود نخواهد داشت. این شرکت همچنین مقداری از بیلت‌های خود را از کشور ترکیه وارد می‌کند. بیلت‌های تولیدی در ترکیه علی‌رغم تولید به روش DC از کیفیت بالاتری نسبت به بیلت‌های ایرانی برخوردار هستند. تفاوت کیفیت بیلت در بحث آندایز مشهود است؛ بیلت‌های داخلی براقیت پایینی دارند؛ به‌نحوی که با 4 مرتبه پولیش نیز به سطح براق مطلوب نمی‌رسند و این در حالی است که بیلت‌های ترکیه‌ای با دو مرتبه پولیش، به سطح براق قابل قبولی می‌رسند. دلیل اصلی این امر، علاوه بر آنالیز به عدم کیفیت سطحی، هِمو بودن بیلت و عوامل متعدد دیگری بستگی دارد. استفاده از پرس‌های قدیمی (60 سانت) نیز در عدم کیفیت بیلت‌های ایران دخیل هستند. تکنولوژی قدیمی کشور موجبات عدم امکان رقابت بیلت‌های ایران با سایر کشورها را فراهم کرده است.

مدیرعامل آکپا ایران کیش در صحبت‌های پایانی خود گفت: ترکیب شیمیایی در تولید پروفیل، مهم‌ترین فاکتور است. سایر عوامل نیز در این موضوع دخیل و موثر هستند. امیدواریم که با رفع مشکلات تولید بیلت در ایران، شاهد افزایش کیفیت پروفیل‌های آلومینیومی در کشور باشیم.

 

تعداد بازدید : 1580

ثبت نظر

ارسال