Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 9 و 11 دقیقه

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت آسیای شرکت آلومینای جاجرم

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت آسیای شرکت آلومینای جاجرم

باشگاه آلومینیوم: رئیس پژوهشکده فرآوری مواد معدنی جهاد دانشگاهی از افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت آسیای گلوله‌ای سه چمبره شرکت آلومینای جاجرم با همکاری جهاد دانشگاهی خبر داد.

چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت 23:31

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی تربیت مدرس، محققان پژوهشکده فرآوری مواد معدنی پس از موفقیت در افزایش 11 درصدی برای دومین بار موفق به افزایش 20 درصدی ظرفیت آسیای گلوله ای سه چمبره شرکت آلومینیای ایران( جاجرم) شدند.

دکتر زهرا بهری عضو هیأت علمی و مدیر گروه منترل و مدل سازی سیستم های فرآوری مواد معدنی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت آسیای این واحد تولیدی از 45 تن به 54 تن افزایش یافته است گفت: چنانچه ظرفیت آسیا افزایش یابد، ظرفیت تولید واحد تولیدی نیز افزایش می یابد. 

وی ادامه داد: آسیا دستگاهی است که مواد وارد شده در آن خرد می شود و در گذشته امکان افزایش ظرفیت آسیا در این کارخانه بدلیل خفگی آسیا میسر نبود.

عضو هیأت علمی گروه پژوهش فرآوری مواد معدنی افزود: بعد از مطالعه تاثیر درصد جامد بر ظرفیت آسیای کارخانه آلومینای ایران تیم تحقیقاتی تغییرات جدید پرشدگی گلوله بر ظرفیت آسیا را تحت مطالعه قرار دادند و نتایج نشان داد که با افزایش درصد جامد به 52 و با افزایش 3/24% ، 3/24% و 1/44% پرشدگی گلوله در به ترتیب چمبر 1، 2 و 3، ظرفیت از t/h 45 به t/h 54 افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: متخصصان پژوهشکده فرآوری مواد معدنی  برای اینکه بتوانند این مشکل را حل کنند بر روی دانه بندی ذرات وارد شده در آسیا، زمان ماند ذرات و میزان درصد جامد داخل آسیا کار کردند و تنوانستند به میزان بهینه برسند. بنابراین تیم تحقیقاتی موفق به افزایش ظرفیت 20 درصدی بر طبق درخواست شرکت الومینای ایران شدند.

تعداد بازدید : 889

ثبت نظر

ارسال