Fa En سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت 14 و 37 دقیقه

افزایش تولیدکنندگان فویل آلومینیوم ترکیه در سالهای اخیر

افزایش تولیدکنندگان فویل آلومینیوم ترکیه در سالهای اخیر

باشگاه آلومینیوم: ترکیه دارای ظرفیت‌های عظیمی از نورد آلومینیومی است؛ به‌نحوی که واحدهای نورد ترکیه، سهم بیشتری از شمش آلومینیومی را در مقایسه با میانگین جهانی مصرف می‌کنند. تولید فویل آلومینیومی ترکیه به‌عنوان یکی از کشورهای مهم تولیدکننده محصولات نورد آلومینیومی در خاورمیانه، طی سال‌های گذشته شاهد رشد چشم‌گیری بوده است؛ به‌طوری حجم تولید آن از حدود 51 هزار تن در سال 2005 با نرخ رشد متوسط سالانه 9.4 درصدی به حدود 149 هزار تن در سال 2017 رسید.

دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 9:5

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، از بین محصولات پایین‌دستی صنعت آلومینیوم، محصولات تخت حاصل از نورد بسیار پراهمیت هستند؛ چرا که نه‌تنها نزدیک به یک‌سوم کل مصرف آلومینیوم جهان را به‌خود اختصاص می‌دهند، بلکه کاربردهای بسیار متنوع‌تری را نسبت به سایر نیمه‌ساخته‌های آلومینیومی دارا هستند. به‌طور کلی این محصولات برحسب ضخامتی که دارند به 3 نوع فویل، ورق و پلیت تقسیم بندی می‌شوند که در این میان، فویل و ورق بیشترین سهم از مصرف نهایی را دارند و عمده پلیت‌های تولید شده برای تولید ورق و فویل مصرف می‌شود. ضخامت فویل عموما کمتر از 0.2 میلی‌متر بوده و به محصولات نوردی که دارای ضخامتی بین 0.2 تا 6 میلی‌متر باشند، ورق اطلاق می‌شود در حالی که پلیت دارای ضخامت بیش از 6 میلی‌متر است.

ترکیه دارای ظرفیت‌های عظیمی از نورد آلومینیومی است؛ به‌نحوی که واحدهای نورد ترکیه، سهم بیشتری از شمش آلومینیومی را در مقایسه با میانگین جهانی مصرف می‌کنند. به‌عنوان از بین تولیدکنندگان فویل آلومینیومی در ترکیه می‌توان به شرکت Assan Alüminyum اشاره کرد که فعالیت خود را در حوزه نورد آلومینیوم از سال 1988 آغاز کرد و دارای در حال حاضر دارای 2 واحد عملیاتی نورد است که مجموع ظرفیت آن‌ها به حدود 300 هزار تن می‌رسد.

نمودار، تولید فویل آلومینیومی ترکیه بین سال‌های 2005 تا 2017را نشان می‌دهد. همان‌طور که در این نمودار مشخص است، تولید فویل آلومینیومی ترکیه به‌عنوان یکی از کشورهای مهم تولیدکننده محصولات نورد آلومینیومی در خاورمیانه، طی سال‌های گذشته شاهد رشد چشم‌گیری بوده؛ به‌طوری حجم تولید آن از حدود 51 هزار تن در سال 2005 با نرخ رشد متوسط سالانه 9.4 درصدی به حدود 149 هزار تن در سال 2017 رسید. این افزایش حجم تولید وابسته به افزایش ظرفیت نورد و تولید فویل در این کشور بوده است؛ به‌طوری که به تعداد تولیدکنندگان فویل در این کشور طی 10 سال گذشته بیش از 13 مورد اضافه شده است.

صادرات فویل آلومینیومی از ترکیه نیز طی دوره مورد بررسی، روندی افزایش را طی کرده است که با توجه به تخمین حجم تولید فویل این کشور در سال 2017، می‌توان گفت که این میزان از صادرات، معادل 65 درصد کل تولید بوده است. نظر به اینکه گمرک این کشور، صادرات مجددی (Re-Export) از فویل آلومینیومی را گزارش نکرده است، می‌توان اذعان کرد که عمده بازار تولید فویل ترکیه وابسته به بازارهای صادراتی است.

 

تعداد بازدید : 1016

ثبت نظر

ارسال