Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 21 و 27 دقیقه

اما و اگر فسخ قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال: نماینده مردم بندرعباس : واگذاری آلومنیوم المهدی و هرمزال لغو شده؛ پوری حسینی: قرارداد ابطال نشده است!

اما و اگر فسخ قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال:  نماینده مردم بندرعباس : واگذاری آلومنیوم المهدی و هرمزال لغو شده؛ پوری حسینی: قرارداد ابطال نشده است!

باشگاه آلومینیوم: نماینده مردم بندرعباس در مجلس می گوید که قرارداد واگذاری آلومنیوم المهدی و هرمزال لغو شده و قرار است مجددا در مناقصه واگذار شود، اما رییس سازمان خصوصی سازی می گوید که واگذاری ابطال نشده، پابرجا بوده و سهام همچنان به نام خریدار است.

یکشنبه 9 دی 1397 ساعت 15:32

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خبرگزاری خانه ملت: ماه پایانی سال 93 بود که مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال  واگذار شد، از همان ماه های ابتدایی تعدادی از نمایندگان همانند احمد توکلی در مجلس مجلس نهم بارها متذکر شدند که نحوه این واگذاری صحیح نبوده و خریدار اهلیت نداشته است، این پرونده در مجلس دهم نیز پر سرو صدا بود و بارها از وزرای اقتصاد، سازمان خصوصی سازی ورییس جمهور درباره واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال سوال شد.

یکی از بازوان نظارتی مجلس سورای اسلامی، یعنی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز در سال 96 به پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال ورود کرد و دستگاه های نظارتی نیز به نوعی بر نادرست بودن این واگذاری مهر تایید زدند که در همین راستا هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال فسخ شده است.

 

 

مرادی:قرارداد واگذاری آلومنیوم المهدی و هرمزال لغو شده است

در همین رابطه خبرگزاری خانه ملت، با احمد مرادی به گفت وگو پرداخته و صحت و سقم خبر فسخ واگذاری را جویا شد، نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، می گوید که هفته گذشته اعلام شد که قرارداد واگذاری آلومنیوم المهدی و هرمزال لغو شده است و قرار است آلومینیوم در مناقصه ای جدید به فروش برسد و به وزیر امور اقتصادی و دارایی گوشزد شده که اشتباه واگذاری گذشته بار دیگر تکرار نشود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار می کند که خریدار آلومینیوم المهدی و هرمزال به سازمان تامین اجتماعی، ایمیدرو، سازمان خصوصی سازی و  سازمان امور مالیاتی بدهکار بوده و هزینه سنگینی بر دوش دولت، مردم و بیت المال بر جای گذاشته است.

پوری حسینی:واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال ابطال نشده و سهام همچنان به نام خریدار است

خبرنگار خانه ملت، در ادامه صحت و سقم فسخ قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال را از شخص میرعلی اشرف عبدالله‌پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی جویا شد که وی در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال ابطال نشده، پابرجا بوده و سهام همچنان به نام خریدار است، اما چون خریدار برخی از تعهدات خود را انجام نداده برای آن اظهارنامه صادر و دِین حال( قرضی که یا مدّت ندارد و یا مدتش سر رسیده است و طلبکار حقّ مطالبۀ آن را دارد) ابلاغ شده است و اکنون زمان دین حال گذشته، لذا برای وصول مطالبات سازمان خصوصی سازی و دولت از خریدار، سهام به نیابت از خریدار به شخص دیگری واگذار می شود که این به معنای ابطال و فسخ نیست.

 رییس سازمان خصوصی سازی می گوید که در پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال شکایتی علیه هیئت واگذاری صورت گرفت که هیئت داوری به این پرونده رسیدگی و هیئت واگذاری را تبرئه کرد که محکمه تجدیدنظر نیز این رای را اِبرام و قرار رد دعوی بدوی صادر کرد و حکم قطعی شد.

معاون وزیر اموری و اقتصادی و دارایی، تصریح کرد: پس از اینکه رای قطعی شده و محکمه هیچ تخلفی را برای هیئت واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال اثبات نمی کند، لذا مجددا اصرار بر اینکه در این بخش تخلفی صورت گرفته صحیح نیست./


تعداد بازدید : 962

ثبت نظر

ارسال