Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 9 دقیقه

افت تولید محصولات نوردی ترکیه با کاهش صادرات و افت تقاضای داخلی

افت تولید محصولات نوردی ترکیه با کاهش صادرات و افت تقاضای داخلی

باشگاه آلومینیوم: واحدهای نورد آلومینیوم ترکیه، سهم بیشتری را در مصرف شمش‌های آلومینیوم نسبت به میانگین جهانی در اختیار دارند. با این حال، میزان تولید این واحدها در سال‌های اخیر بسته به تغییر تقاضای داخلی و میزان صادرات شاهد افت بوده است.

دوشنبه 30 مهر 1397 ساعت 11:6

به گزارش باشگاه آلومینیوم  به نقل از فلزات‌آنلاین، ترکیه دارای ظرفیت‌های عظیمی از نورد آلومینیومی است؛ به‌نحوی که واحدهای نورد ترکیه، سهم بیشتری از شمش آلومینیومی را در مقایسه با میانگین جهانی مصرف کرده‌اند. روند تولید این محصولات در ترکیه طی سال‌های گذشته، روند تقریبا ثابتی بوده است، البته میزان تولید این محصولات در سال 2017، نسبت به سال‌های پیشین افتی را شاهد بوده است. این میزان از افت تولید، تا حدی به دلیل از دست رفتن بازارهای صادراتی و کاهش صادرات این محصولات و تا حدی نیز تحت تأثیر افت تقاضای داخلی بود. ترکیه در سال 2017، وارد تنش‌های سیاسی با آلمان شد و به‌دنبال آن، مقدار صادرات محصولات نورد آلومینیومی ترکیه به آلمان (که اصلی‌ترین بازار مقصد صادراتی این محصولات از ترکیه است) بیش از 15 درصد کاهش یافت.

با توجه به اینکه صنایع بسته‌بندی و واحدهای تولیدکننده قوطی‌های آلومینیومی، مهم‌ترین مصرف‌کننده محصولات تخت آلومینیومی در ترکیه هستند، هر گونه تغییر در میزان تقاضا و متعاقبا تولید قوطی‌های آلومینیومی در ترکیه در میزان تقاضای آن نیز مؤثر است. لازم به اشاره است که عمده قوطی‌های آلومینیومی تولیدی در ترکیه، برای تولید انواع نوشیدنی‌های الکلی و بعضا غیر الکلی استفاده می‌شود که در این بین، عموما نوشیدنی‌های الکی سهم بیشتری از بازار را تشکیل می‌دهد. به گزارش فلزات آنلاین، این نوشیدنی‌ها در کشوری همچون ترکیه که عمده جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهد، عموما توسط افراد خارجی و توریست‌ها مصرف می‌شود. در سال 2016، افول بازار توریسم ترکیه از حجم تقاضای نوشیدنی‌های الکلی در این کشور کاست و باعث افزایش موجودی این محصولات در انبارها شد. در سال پس از آن، پر شدن انبارها متعاقباً در تقاضا برای تولید قوطی و پس از آن ورق‌های آلومینیومی تأثیر گذاشت. کاهش تقاضا برای قوطی‌های آلومینیومی در ترکیه، حتی منجر به افزایش صادرات مازاد این محصول در سال 2017 نیز شد. در نمودار، مقدار تغییرات تولید و مصرف محصولات نورد آلومینیومی در ترکیه طی چند سال گذشته قابل مشاهده است.

 

صنعت توریسم ترکیه پس از افولی که در سال 2016 با آن مواجه شد، در سال‌های پس از آن، روند رو به رشدی را سپری کرده است. از این رو انتظار می‌رود که تقاضا برای تولید قوطی‌های آلومینیومی که خود محرک تقاضای محصولات نورد آلومینیومی است در این کشور به سطوح پیشین خود بازگردد و حتی در میان‌مدت فراتر از آن نیز برود. این در حالی است که با آرام شدن کشمکش‌های سیاسی، تمایل برای خرید از تولیدکنندگان ترکیه در بازارهای وارداتی نیز دوباره افزایش یابد. بدین ترتیب، انتظار می‌رود که تولید و مصرف محصولات نوردی در ترکیه طی سال‌های آتی افزایش یابد؛ البته با توجه به اینکه رشد تولید مستلزم بهبود شرایط فروش در بازارهای صادراتی است که نسبت به بازار داخلی، امری زمان‌بر‌تر است، احتمال داده می‌شود که رشد تولید محصولات نورد با نرخ رشد کمتری نسبت به مقدار مصرف آن افزایش یابد.

تعداد بازدید : 1095

ثبت نظر

ارسال