Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 22 و 44 دقیقه

چرخش از یک بازار مطمئن به یک بازار پایدار؛ اروپا به قراضه آلومینیوم امریکا روی خوش نشان خواهد داد؟

چرخش از یک بازار مطمئن به یک بازار پایدار؛ اروپا به قراضه آلومینیوم امریکا روی خوش نشان خواهد داد؟

باشگاه آلومینیوم: شرکت تریمنت تولیدکننده آلومینیوم در آلمان، از پیش‌بینی خود برای تقاضای قدرتمند آلومینیوم در سال آینده میلادی که حدود ۲ ماه به آغاز آن مانده است، خبر می‌دهد در حالی که تاثیر جهانی تعرفه‌های وارداتی امریکا عملی شدن پیش‌بینی‌ها را با موانع و مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

یکشنبه 22 مهر 1397 ساعت 17:9

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از صمت به نقل از رویترز، توماس روتِر، از اعضای مدیره تریمنت در این باره می‌گوید: تریمنت هیچ‌گاه از امریکا قراضه آلومینیوم وارد نکرده، اما شرایط بازار حاکی از انتظارات برای فروش بیشتر به اروپاست. در واقع این طور برآورد می‌شود که اروپا قرار است بازار مصرف جایگزینی برای امریکا باشد که امکان صادرات به چین را از دست داده و به دنبال این اتفاق‌ها افزایش بهای آلومینیوم یک دغدغه به شمار می‌آید. 

وی می‌افزاید: پیش‌بینی ما این است که در سال آینده میلادی، تقاضا برای آلومینیوم افزایش یابد اما تعرفه‌های گمرکی که از سوی امریکا اعمال شده، بر جریان‌های تجاری تاثیرگذار است و بنابراین شرایط در بازارهای منطقه‌ای بسیار سخت‌تر از آن است که بتوان پیش‌بینی دقیقی درباره آن ارائه داد. در اسفند (ماه مارس) امریکا تعرفه‌های ۱۰درصدی بر آلومینیومی اعمال کرد که از چین و اروپا به امریکا وارد می‌شود.

همچنین تحریم‌هایی که بر شرکت روسال، تولیدکننده آلومینیوم روسیه اعمال شد به این معنا بود که تریمنت یک عرضه‌کننده مهم اکسید آلومینیوم را برای واحدهای ذوب از دست داده است.
 هر چند تریمنت بر این ادعاست که این شرکت این توانایی را داشت که عرضه اکسید آلومینیوم را برای سایت‌های تولیدی خود در شرایط امن نگه دارد اما روتر در این باره به رویترز می‌گوید: درباره اعمال تحریم‌های امریکا بر روسال یک توافق محکم و مثبت برقرار شده که برای تولید آلومینیوم در اروپا و جهان اتفاقی مهم به شمار می‌آید اما شرایط کنونی با راهکارهای موقت به بازار جهانی که همچنان ناپایدار و بی‌ثبات است، تزلزل بیشتری وارد می‌آورد. 
 او می‌افزاید: اینکه شرکت در سال آینده بتواند به تولید کامل برسد، به این بستگی دارد که بهای مواد خام و آلومینیوم در یک قانون و قاعده جای بگیرد. بخش آلومینیوم در سطح جهان به دلیل افزایش بهای آلومینیوم دچار مشکل شده است و این افزایش بها برآمده از توقف تولید در یک واحد تصفیه آلومینا به نام آلونورت در برزیل است.

 این واحد، بزرگ‌ترین واحد ذوب جهان به شمار می‌آید. در این بازه زمانی از سال، بهای آلومینا به دلایل گوناگون بالاست، اما هیچ گاه تاثیر خود را در بهای آلومینیوم نشان نمی‌دهد و تا زمانی که این افزایش بها ادامه داشته باشد، می‌تواند مانع استفاده کامل از ظرفیت آلومینیوم شود اما انتظار ما بر این مبناست که این موقعیت در چند ماه آینده به حالت عادی بازگردد. 

 این در حالی است که در پی جنگ تجاری چین و امریکا واردات قراضه آلومینیوم امریکا به چین در حال کاهش است و این اتفاق به ایجاد این حدس و گمان‌ها منجر شده که امریکا قراضه بیشتری به اروپا خواهد فروخت. واردات قراضه آلومینیوم چین همچنین به دلیل استانداردهای جدید محافظت از محیط‌زیست این کشور در حال کاهش است. این استانداردها از اسفند (مارس) در چین اعمـال می‌شود. 
روتِر گفت: شمار عرضه‌کنندگان قراضه به نسبت بالاست و ما تاکنون از امریکا قراضه آلومینیوم خریداری نکرده‌ایم و درحال‌حاضر هم این کار را نمی‌کنیم. البته در صورت پیش آمدن شرایط آن، مانع انجام این کار نمی‌شویم اما درحال‌حاضر هیچ زمینه‌ای برای انجام آن وجود ندارد.
 او افزود: واحدهای تولیدی کارخانه تریمنت در آلمان در سال مالی ۲۰۱۸/۲۰۱۷میلادی (۱۳۹۷/۱۳۹۶ خورشیدی) ۶۲۵هزار تن آلومینیوم اولیه و آلومینیوم بازیافتی تولید کردند. سال مالی این شرکت منتهی به ۳۰ ژوئن (۹ تیر) است. این میزان تولید برابر با میزان تولید سال مالی گذشته این شرکت و برابر با ظرفیت کامل تولید آن است. واحد تولید تریمنت در فرانسه نیز ۱۴۰هزار تن آلومینیوم اولیه تولید کرد؛ رقمی که نسبت به سال پیش از آن تغییری نداشت. 

این عضو هیات مدیره تریمنت همچنین به رویترز توضیح داد: صنعت خودروسازی، اصلی‌ترین عامل محرک رشد تقاضای آلومینیوم است و خودروهای برقی نیز شتاب بیشتری به این حرکت می‌بخشند. همچنین تقاضا از سوی بخش انرژی در حال رشد است و انتظار تقاضای پایدار از سوی بخش ساخت‌وساز و بسته‌بندی را نیز داریم.

 

تعداد بازدید : 1351

ثبت نظر

ارسال