Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 13 و 13 دقیقه

پاسخ شریعتمداری به انتقادها درباره تعیین دستوری قیمت‌ها و مشکلات تامین مواد اولیه

پاسخ شریعتمداری به انتقادها درباره تعیین دستوری قیمت‌ها و مشکلات تامین مواد اولیه

باشگاه آلومینیوم: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت با ایجاد محدودیت و کنترل عرضه و قیمت، فعلا شرایط را به نفع مصرف کننده رقم زد تا با توافقی که با انجمن‌ها و صنوف تولیدی خواهد داشت براساس ظرفیت تولید واحدها در سامانه بهین یاب، اقدامات لازم را انجام داده و سپس به سمت آزادسازی سقف رقابت مواد اولیه اقدام کند.

یکشنبه 11 شهریور 1397 ساعت 13:0

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از بورس نیوز، وزیر صنعت، معدن وتجارت در جمع خبرنگاران گفت: مسائلی که این روزها در رابطه با مواد اولیه در تولید مطرح می‌شود در سال گذشته وجود نداشت و این نشان از ایجاد یک تغییر که عامل بیرونی دارد و دولت بر اساس همین عامل در سیاست‌های ارزی تغییراتی به وجود آورده است ؛مربوط می شود. این کار باید اتفاق می‌افتاد، چرا که در آینده ما باید شرایطی برای مقابله با جنگ اقتصادی به وجود می‌آوردیم.

محمد شریعتمداری افزود: در سالهای گذشته در مورد واردات و صادرات محدودیت‌های بسیاری کمتری داشتیم، ولی شرایط متفاوت امروز باعث شده که محدودیت‌هایی را ایجاد کند و ممکن است این محدودیت ها که براساس شرایط جدید ایجاد شده در ابتدا روند کار را کمی کند؛ اما این وضعیت در زمان کوتاه به شرایط بهتری تبدیل خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت ادامه داد: در موضوع پتروشیمی ها عرضه مواد اولیه تولید به جز در چند مورد عموما مشکل خاصی ندارد و در آن چند مورد نیز مانند مواد اولیه ظروف پلاستیکی و یا مواد اولیه تولید گونی و شبیه آن، لازم باشد؛ دولت با ایجاد محدودیت و کنترل عرضه و قیمت، فعلا شرایط را به نفع مصرف کننده رقم بزند تا با توافقی که با انجمن‌ها و صنوف تولیدی خواهد داشت براساس ظرفیت تولید واحدها در سامانه بهین یاب، اقدامات لازم را انجام داده و سپس به سمت آزادسازی سقف رقابت مواد اولیه اقدام کند.

شریعتمداری اشاره کرد: ممکن است گروهی در رابطه با تعیین قیمت دستوری در عرضه محصولات انتقاداتی داشته باشند. ضمن این که این انتقادات در بعضی موارد قابل پذیرش است و باید اشاره کرد که وقتی متغیرهایی مانند قیمت جهانی محصول، قیمت ارز و عرضه و تقاضا وضعیت باثباتی ندارند، لازم است تا با کنترل ‌های دولت شرایط را به سمت ثبات در قیمت‌ها برد و به تدریج با تثبیت متغیرها به سمت قیمت رقابتی حرکت کرد.

شریعتمداری ادامه داد: در گرمسار در 5 ماهه ابتدای سال 97 و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد درخواست مجوز واحد تولیدی ایجاد شده است که نشان از افزایش سرمایه گذاری و امید به شرایط اقتصادی مناسب در این منطقه دارد و دولت امیدوار است با سیاست‌هایی که در شرایط اقتصادی فعلی اتخاذ می‌کنند بتواند این حرکت به سمت توسعه را سرعت بخشد.

 

تعداد بازدید : 1402

ثبت نظر

ارسال