Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 5 دقیقه

نظر یک تولیدکننده در مورد دستورالعمل تنظیم بازار آلومینیوم: تولید کنندگان مظلومی که در خط مقدم این جنگ اقتصادی هستند سزاوار این نامهربانیها نیستند .

نظر یک تولیدکننده در مورد دستورالعمل تنظیم بازار آلومینیوم: تولید کنندگان مظلومی که در خط مقدم این جنگ اقتصادی هستند سزاوار این نامهربانیها نیستند .

سه شنبه 30 مرداد 1397 ساعت 16:47

باشگاه آلومینیوم: یک تولیدکننده محصولات پایین‌دستی آلومینیوم می‌گوید: «در حال حاضر ، تصویب هر این دستورالعمل  قطعاً به زیان تولید کننده پائین دستی‌، و تیر خلاص به صنعت است .

به نظر من وظیفه قانون گذار ایجاب می‌کند بعد از سه هفته عدم هرگونه عرضه وپس از عرضه‌های قطره چکانی مهندسی شده و طبیعتاً تشنه نگه داشتن صنایع پائین دستی، بیش از پیش از اهرم‌های فشار خود جهت تنظیم بازار استفاده نماید.

تولید کنندگان مظلومی که در خط مقدم این جنگ اقتصادی هستند سزاوار این نامهربانیها نیستند .

بدیهی است  قیمت های پایه،برمبنای مضربی از قیمت های جهانی تعیین می شود اما زمانیکه قیمت پایه ارز 4200 تومان ابلاغ و هرگونه قیمت دیگری قاچاق محسوب می‌شود و صنایع پائ‌دستی که بر همین اساس برای خود برنام‌ریزی کرده‌اند و یک شبه در جریان نحوه محاسبه براساس ارز آزاد قرار می‌گیرند و متوجه می‌شوند که براساس ارز4200 تومان متعهد شده‌اند ولی بر مبنای ارز 8000 تومان باید تعهد خود را انجام دهند، این یعنی نهایت خیانت به تولید و صنعت!

 طبیعتا اکثر تولیدکنندگان پیش‌بینی چنین اوضاعی را داشته‌ند و به مقداری محدود برای خود دپوی استراتژیک در نظر گرفته‌اند اما این انبارها اگر کوه هم باشد، با این شیوه عرضه خیلی زود تمام می‌شود.

در نهایت عرض حقیر مبین دو نکته است :

1-  هیچ دلیلی ندارد صنعت بالاسری که سنگ‌، آب ، برق ، گاز و سایر امکانات خودرا داخلی و ارزان تهیه می کند صحبت از عرضه محصول خود بر مبنای ارز آزاد نماید و با روش های ناجوانمردانه همچون عرضه های قطره چکانی تولید کننده های مظلوم و مردم را مجبور به تمکین نماید .

2-  در جنگ اقتصادی که متاسفانه خودمان ، خودمان را تحریم کرده ایم و  دشمن داخل خاکریز خودمان است‌، فقط بروکراسی و بسم اله بفرما مسئله را حل نمیکند،لازم است اقدام عاجل وهمکاری ازطرف تمام همکاران صورت گیرد.»

 

تعداد بازدید : 1376

ثبت نظر

ارسال