Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 9 و 45 دقیقه

بازدید معاون دادستان اراک از پروژه آندسازی:

با وجود برخی موانع پیشرفت پروژه محسوس است/ از هر اقدامی در راستای رفع آلودگی هوا حمایت می کنیم

 با وجود برخی موانع پیشرفت پروژه محسوس است/ از هر اقدامی در راستای رفع آلودگی هوا حمایت می کنیم

باشگاه آلومینیوم: احداث کارخانه آندسازی و تعطیلی خط قدیم گام مهمی در رفع دغدغه های زیست محیطی مردم و مسوولان استان مرکزی است.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 8:57

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایلنا، آلایندگی زیست محیطی و تلاش برای بهبود شرایط آب و هوای اراک دغدغه این روزهای مسوولان استان مرکزی بود و در همین راستا امروز معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک و مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی طی  بازدید از روند ساخت کارخانه یکصد هزارتنی آند سازی واقع در شهرک صنعتی خیرآباد با مدیرعامل, تیم فنی مستقر در سایت و پیمانکاران حاضر دیدار و گفتگو کردند.

 احداث این سایت علاوه بر تعطیلی کارخانه آند سازی قدیم و رفع دغدغه شهروندان در خصوص آلودگی های زیست محیطی، سالانه حدود 70 میلیون دلار صرفه جویی ارزی را برای کشور به همراه دارد.

معاون دادستان اراک در این بازدید ضمن اشاره به موانع و مشکلات موجود در مسیر این پروژه بزرگ گفت: با وجود برخی موانع و سنگ اندازی ها, پیشرفت پروژه از آغاز سال 97 تا به امروز, محسوس و امیدوار کننده است.

صالحی ضمن قدردانی از عوامل دست اندرکار این پروژه تأکید کرد: یکی از اولویت ها و دغدغه های موجود در خصوص شهر اراک, موضوع آلودگی هواست, لذا ما از هر اقدامی که به کاهش و حل این معضل منتهی شود, حمایت می کنیم و امیدوارم حضور ما باعث دلگرمی بیشتر و تسریع در تکمیل و بهره برداری از این کارخانه شود. 

در ادامه تقی پور مدیرعامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر با ارایه آماری در خصوص رضایت بخش نبودن روند پیشرفت فیزیکی پروژه تا قبل از سال 97 اظهار داشت: از آغاز سال 97 و با استقرار تیم مدیریتی جدید در این شرکت, ابتدا ساماندهی نیروی انسانی و سپس ورود پیمانکاران معتبر و صاحب عنوان در سطح استان و کشور صورت پذیرفت. 

وی افزود: با ایجاد نظم و انگیزه کافی و حمایت هایی که از سوی هیات مدیره و مدیرعامل ایرالکو صورت گرفت توانستیم قطار سازندگی را در ریل قرار داده و علی رغم برخی مشکلات و کمبودها شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه باشیم.

مدیرعامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده بیان داشت: از مسئولان استان توقع حمایت بیشتری داریم تا بتوانیم هر چه سریع تر این کارخانه را به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان مرکزی نیز در این بازدید خواستار اطلاع رسانی بیشتر با هدف شفاف سازی  فعالیت های این شرکت شد. 

وی با تقدیر از اقدام مهندس مجیدی مدیرعامل ایرالکو در خصوص عقد قرارداد با مشاور زیست محیطی اظهار امیدواری کرد مناسبات میان دو مجموعه فارغ از مسایل حقوقی و در چهارچوب رویکرد های زیست محیطی استمرار یابد.

شایان ذکر است کارخانه آند سازی با ظرفیت یکصد هزار تن در سال توسط شرکت کربن صنعت امیرکبیر در حال احداث می باشد. با بهره برداری از این کارخانه که تأمین کننده آند(بلوک های کربنی) مورد نیاز سالانه شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) می باشد, 300 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

 

 

تعداد بازدید : 1846

ثبت نظر

ارسال