Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 0 و 44 دقیقه

کسری عرضه بازار آلومینیوم در سال 2020، به پایان می‌رسد

کسری عرضه بازار آلومینیوم در سال 2020، به پایان می‌رسد

باشگاه آلومینیوم: قیمت آلومینیوم در LME پس از افت به یک هزار و 705 دلار بر تن در اکتبر، سال 2019 را با روندی صعودی به پایان رساند.

دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 20:50

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از Fastmarkets MB، روند صعودی قیمت آلومینیوم LME پس از افت به کف قیمتی یک هزار و 705 دلار بر تن، سال 2019 را بالای سطح یک هزار و 800 دلار بر تن به پایان رساند و ادامه این روند در اوایل ژانویه قیمت را به یک هزار و 836 دلار بر تن افزایش داد؛ به این ترتیب، روند نزولی یک ساله قیمت آلومینیوم متوقف شد.

فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا که در ماه دسامبر اعلام و در ژانویه امضا شد و همچنین نشانه‌هایی از رشد ساخت و تولید جهانی، باعث بهبود چشم‌انداز اقتصادی کلان و تقاضا برای سال جاری شده است؛ در نتیجه، تعدیل موقعیت‌های خرید و فروش در بازار نسبت به شرایط رکود آغاز شد. این در حالی است که تاثیر عوامل مثبت در قیمت ممکن است به پایان رسیده باشد. گفتنی است که تا پیش از اعلام خبر در مورد شیوع ویروس کرونا، قیمت به سطح مقاومت تکنیکال رسیده بود و تمرکزها بر سطح حمایت معطوف شده بود.

موجودی خارج از بورس آلومینیوم اولیه و محصولات نیمه‌ساخته افزایش یافت و انتظار می‌رود که کسری عرضه در سال جاری به طور کامل از بین خواهد رفت. سناریوی پایه پیش‌بینی قیمت برای سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و 780 دلار بر تن و برای کل سال یک هزار و 808 دلار بر تن است.

 

تعداد بازدید : 988

ثبت نظر

ارسال