Fa En سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت 22 و 46 دقیقه

نرخ بهره‌برداری ظرفیت‌های آلومینیوم اولیه چین به ۸۸.۵ درصد رسید

نرخ بهره‌برداری ظرفیت‌های آلومینیوم اولیه چین به ۸۸.۵ درصد رسید

باشگاه آلومینیوم: چین در ماه آوریل حدود ۲.۹۶ میلیون تن آلومینیوم اولیه تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲.۴ درصدی داشت.

چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 ساعت 2:37

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از SMM، تولید آلومینیوم اولیه چین در ماه آوریل با افزایش ۲.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲.۹۶ میلیون تن رسید. از ظرفیت کل حدود ۴۱.۲۳ میلیون تن در سال، حدود ۳۶.۵۱ میلیون تن در سال بهره‌برداری شد که نسبت به ماه گذشته ۳۰۰ هزار تن افزایش داشت.
همچنین نرخ بهره‌برداری تولیدکنندگان آلومینیوم اولیه با رشد ۰.۷ واحد درصدی به ۸۸.۵ درصد رسید؛ بازیابی قیمت آلومینیوم باعث شد تا حاشیه سود برخی تولیدکنندگان به محدوده مثبت بازگردد. ظرفیت متوقف شده آلومینیوم اولیه ناشی به منظور تعمیر و نگهداری و همچنین حمایت از رشد قیمت به ۵۷۰ هزار تن کاهش یافت. علاوه بر آن پروژه‌های جدید یا غیرفعال در استان مغولستان داخلی، یون‌نان و سایر مناطق طبق انتظار شاهد بازیابی یا افزایش تولید بودند.
در ۴ ماه نخست سال ۲۰۲۰ تولید آلومینیوم اولیه چین با افزایش ۳.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱.۹۳ میلیون تن رسید، اما مصرف با افت ۵.۵ درصدی به ۱۰.۷ میلیون تن کاهش یافت. با این حال، مصرف آلومینیوم چین در حال افزایش است و باعث تخلیه موجودی انبار بازرگانان در این کشور شده است.
انتظار می‌رود که تولید آلومینیوم چین در ماه مِی با افزایش ۰.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳.۰۷ میلیون تن برسد؛ رالی قیمت آلومینیوم باعث تشویق راه‌اندازی پروژه‌های جدید مطابق با برنامه‌ریزی خواهد شد و پروژه‌های بیشتری شاهد بازیابی فعالیت از تعمیر و نگهداری یا محدودیت تولید خواهد بود.

تعداد بازدید : 751

ثبت نظر

ارسال