Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 6 و 4 دقیقه

میزان تولیدات شرکت نورد آلومینیوم افزایش یافت

میزان تولیدات شرکت نورد آلومینیوم افزایش یافت

باشگاه آلومینیوم: طبق عملکرد شرکت نورد آلومینیوم، درآمد این شرکت در شهریور ماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته یک درصد رشد داشته، همچنین حدود 10 درصد میزان تولیدات این شرکت نسبت به شهریور ماه 97 افزایش یافته است.

دوشنبه 8 مهر 1398 ساعت 21:23

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، همانگونه که در نمودار شماره 1 آمده است، فعالیت شرکت نورد آلومینیوم در شهریور ماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، مقایسه و بررسی شد و بر طبق نتایج بدست آمده، میزان تولیدات و درآمد این شرکت، روند افزایشی داشته، در حالی که میزان فروش این شرکت، کاهش یافته است.

گفتنی است که این شرکت در زمینه تولید محصولاتی چون کامپوزیت، ورق، کویل و تسمه فعالیت می‌کند و عرضه محصولات درجه 2، کلد، کارمزدی و صادراتی را نیز به عهده دارد که البته سهم عمده تولیدات آن مربوط به تولید ورق و محصولات صادراتی است؛ به گونه‌ای که از 799 هزار و 387 کیلوگرم تولید این شرکت، 290 هزار و 66 کیلوگرم آن مربوط به تولید ورق است که به این ترتیب، 36 درصد حجم تولیدات به ورق آلومینیومی اختصاص دارد.

افزایش میزان تولید ورق، کامپوزیت و تسمه

روند فعالیت این شرکت در شهریور ماه، نشان‌دهنده این است که میزان تولیدات شرکت نورد آلومینیوم در زمینه تولید ورق، کامپوزیت و تسمه افزایش یافته، به گونه‌ای که تولید ورق در مرداد ماه، 286 هزار و 936 کیلوگرم بود و در شهریور ماه با یک درصد افزایش به 290 هزار و 66 کیلوگرم رسید.

همچنین، تولید تسمه نیز از 147 هزار و 140 کیلوگرم به 196 هزار و 489 رسید. به این ترتیب، شاهد رشد 33.5 درصدی فعالیت شرکت نورد آلومینیوم در این زمینه بوده‌ایم که البته نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 56.8 درصد افزایش تولید را تجربه کرد.

میزان حجم تولید کامپوزیت در شهریور ماه نسبت به ماه قبل افزایش قابل توجهی داشته، به نحوی که در مرداد ماه، این شرکت در زمینه تولید کامپوزیت، فعالیتی نداشته و در شهریور ماه، حجم تولید به 13 کیلوگرم افزایش داشته است.

چنانچه عملکرد شرکت نورد آلومینیوم نشان می‌دهد، روند تولید و تقاضا برای خرید کلد، کویل و محصولات کارمزدی در شهریور ماه، کاهش چشمگیر و قابل توجهی یافته، به نحوی که تولید کلد در شهریور ماه، 92 کیلوگرم بوده که در مقایسه با مرداد ماه کاهش 48.4 درصد تجربه کرد که البته در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که میزان تولیدات این شرکت، 43 تن بود، رشد 111 درصدی را شاهد هستیم.

روند تولید کویل در شهریور ماه نسبت به ماه قبل از آن، 10 درصد افت داشته اما نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، حدودا رشد 18 درصدی را شاهد هستیم به گونه‌ای که میزان تولیدات این شرکت در شهریور ماه سال 97، 123 کیلوگرم بوده که امسال به 144 کیلوگرم افزایش یافت.

با اینکه حجم عمده فعالیت تولیدی این شرکت، در زمینه محصولات کارمزدی و صادراتی بود اما با این حال، شاهدیم که حدود 70 درصد از حجم فعالیت این شرکت در این دو زمینه کاسته شده است؛ به این صورت که تولید محصولات کارمزدی از 122 کیلوگرم به 35 کیلوگرم رسید که نسبت به ماه گذشته 70.4 درصد افت تولید داشته است و نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته که حجم تولید محصولات کارمزدی، 57 کیلوگرم بوده، افت 37.6 درصدی را شاهد هستیم.

افزایش 25.6 درصدی فروش تسمه

در شهریور ماه میزان فروش تسمه شرکت نورد آلومینیوم، 25.6 درصد نسبت به مرداد ماه، بیشتر شده، به گونه‌ای که از 140 کیلوگرم به 176 کیلوگرم رسید که البته نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته نیز رشد 61 درصدی داشته است.

همچنین در زمینه فروش کویل نیز 42 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، افزایش میزان فروش را شاهد بودیم اما نسبت به مرداد ماه، میزان فروش کویل در بازار با 5.2 درصد افت رو‌به‌رو شد و میزان فروش از 147 تن به 139 تن رسید.

میزان فروش ورق در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه، 3.7 رشد داشت، به گونه‌ای که این شرکت در شهریور ماه توانست، 318 کیلوگرم از محصولات تولیدی خود را به فروش برساند البته این میزان نسبت به دوره مشابه از سال گذشته، افت 29.6 درصدی را نشان می‌دهد.

فروش کلد در شهریور ماه 58.9 درصد نسبت به مرداد ماه، کاهش داشته است؛ به این ترتیب که در مرداد ماه، میزان فروش محصولات کلد 178 کیلوگرم بود و در شهریور ماه، به 73 کیلوگرم کاهش یافت. همچنین نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته نیز افت 1.8 درصدی را نشان می‌دهد.

افت میزان فروش محصولات کارمزدی در کشور در این دو ماه، حدود 70 درصد بوده و اینگونه که عملکرد شرکت نورد آلومینیوم نشان می‌دهد، تمایل این شرکت برای تولید و فروش محصولات کارمزدی به شدت کاهش یافته است.

همچنین، فروش محصولات صادراتی نیز در شهریور ماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 50 درصد افت داشته به گونه‌ای که از 51 کیلوگرم به 26 کیلوگرم افت داشت.

البته فروش محصولات درجه دو و کامپوزیت در شهریور ماه نسبت به ماه قبل از آن، بسیار چشمگیر بوده؛ به نحوی که در خرداد، تیر و مرداد ماه شرکت نورد آلومینیوم فروش کامپوزیت خود را متوقف کرده بود اما در شهریور ماه توانست 33 کیلوگرم از محصول تولیدی خود را به فروش رساند. همچنین از ابتدای سال تاکنون شرکت فروش محصولات درجه 2 نداشته است اما در شهریور ماه شاهد هستیم که این شرکت توانسته 14 هزار و 576 کیلوگرم از تولیدات خود را در بازار به فروش رساند.

رشد 3.3 درصدی نرخ فروش محصولات صادراتی در شهریور ماه

در شهریور ماه نرخ فروش محصولات صادراتی 3.3 درصد نسبت به ماه قبل از آن، بیشتر شده است، به گونه‌ای که در مرداد ماه این محصولات به قیمت 302 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم معامله شد و در شهریور ماه به قیمت 312 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم رسید.

گفتنی است، قیمت اکثر محصولات تولیدی شرکت نورد آلومینیوم در شهریور ماه کاهش یافته و در این میان، محصولات کارمزدی با افت 14.4 درصدی بیشترین میزان کاهش قیمت را تجربه کرده‌ و به دلیل افت مبلغ فروش این محصول، روند تولیدی محصولات کارمزدی در این شرکت سیر نزولی داشته است که البته در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، شاهد 0.9 درصد رشد در این خصوص هستیم.

همچنین، نرخ تعیین شده برای فروش ورق آلومینیومی از 29 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به 27 هزار تومان به ازای هرکیلوگرم رسید که به این ترتیب، افت 6.5 درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

مبلغ فروش کویل از 31 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به 29 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده است که کاهش، 5.5 درصدی را در زمینه قیمت‌گذاری این محصول مشاهده می‌کنیم که البته نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 5.6 درصد رشد داشت.

مبلغ فروش تسمه نیز در شهریور ماه 2.7 درصد نسبت به مرداد ماه، افت داشت؛ به گونه‌ای که از 32 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به 31 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید البته نسبت به شهریور ماه 97 که مبلغ فروش این محصول، 28 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بود، 14 درصد رشد داشته است.

 

کاهش 19.5 درصدی تولیدات شرکت نورد آلومینیوم طی یک ماه

همان‌طور که در نمودار شماره 2 آمده است، کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم در شهریور ماه 1398، جمعا حدود 799 تن انواع محصولات نورد آلومینیومی تولید کرد که 36 تن آن کارمزدی و 26 تن آن صادراتی بود. کل تولیدات این شرکت در این ماه، نسبت به ماه پیش از آن که مجموع تولیدات حدود 993 تن بود، 19.5 درصد کاهش داشت البته این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 9.6 درصد رشد پیدا کرد.      

شرکت نورد آلومینیوم در شهریور ماه، جمعا حدود 784 تن انواع محصولات نورد آلومینیومی فروخت که 36 تن آن از محصولات کارمزدی و 26 تن آن نیز صادراتی بود. کل فروش این شرکت در این ماه، نسبت به ماه پیش از آن که میزان فروش 992 تن بود، 21.1 درصد کاهش داشت که این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 7.6 درصد افت پیدا کرد.

در نهایت، این شرکت شهریور ماه سال جاری، جمعا حدود 226 میلیون ریال از محل فروش، درآمد کسب کرد که نسبت به ماه پیش از آن که حدود 289 میلیون ریال درآمد به دست آورده بود، 21.9 درصد کاهش داشت، این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 0.7 درصد رشد پیدا کرد.

تعداد بازدید : 1096

ثبت نظر

ارسال