Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 25 دقیقه

مبارزة میلیاردر چینی با تعرفه‌های ترامپ: قاچاق آلومینیوم به ایالات‌متحده

مبارزة میلیاردر چینی با تعرفه‌های ترامپ: قاچاق آلومینیوم به ایالات‌متحده

باشگاه آلومینیوم: یک میلیاردر چینی و شرکت تحت مدیریت او به قاچاق پالت‌های آلومینیومی به ایالات‌متحده محکوم شدند. به‌گفتة دولت ایالات‌متحده، این میلیاردر چینی تاکنون توانسته از پرداخت 1.8 میلیارد دلار تعرفة مالیاتی فرار کند.

شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 20:46

به‌گزارش باشگاه‌ آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، شرکت زونگ‌وانگ (ZhongWang)، بزرگترین شرکت اکسترود آلومینیوم در آسیا، به‌همراه زونگ تیان لیو (مدیرعامل 55 سالة شرکت) محکوم به قاچاق آلومینیوم به ایالات‌متحده شده‌اند. این شرکت اکسترودهای آلومینیومی را به‌صورت ظاهری جوش داده و پالت‌های آلومینیومی تولید می‌کرد تا بتواند از تعرفه‌های مالیاتی فرار کند.

درواقع هیچ پالتی فروخته نشده و شرکت‌های طرف معامله با این شرکت چینی، محصولات را به اسم اکسترود آلومینیومی خریداری می‌کردند. محصولات موردنظر از بندر جنوبی کالیفرنیا وارد ایالات‌متحده شده و در انباری که تحت نظارت لیو بوده، تجمع می‌یافتند. علاوه بر لیو، دوست سرمایه‌گذارش زائو چن و شائو نیز در پروژة قاچاق آلومینیوم دست داشته‌اند.

درصورت اثبات این اتهام، لیو، چن و شائو همگی محکوم به 5 سال زندان شده و شرکت‌هایی که در این قاچاق همکاری داشته‌اند، با عواقب سختی ازطرف ایالات‌متحده روبرو خواهند شد.

تعداد بازدید : 945

ثبت نظر

ارسال