Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 9 و 31 دقیقه

قطعی برق پالایشگاه آلومینای Alunorte باعث افت شدید تولید شد

قطعی برق پالایشگاه آلومینای Alunorte باعث افت شدید تولید شد

باشگاه آلومینیوم: شرکت نروژی Norsk Hydro تولیدکننده آلومینیوم در روز 22 ژوئن اعلام کرد که فعالیت معدن بوکسیت Paragominas و پالایشگاه آلومینای Alunorte پس از سقوط سه دکل برق و قطعی برق ناشی از آن، تحت تاثیر قرار گرفته است.

چهارشنبه 11 تیر 1399 ساعت 12:26

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از Aluminium Insider، سقوط سه دکل برق در حوالی معدن بوکسیت Paragominas باعث قطعی برق شد که بر تولید و فعالیت این معدن و همچنین پالایشگاه آلومینای Alunorte تاثیر داشت.

به گفته شرکت Norsk Hydro، تلاش برای تعمیر دکل‌ها در حال انجام است و حدود 2 تا 3 هفته زمان برای تعمیر نیاز خواهد بود. انتظار می‌رود که فعالیت Alunorte بزرگ‌ترین واحد ذوب آلومینای جهان در این فاصله با ظرفیت 50 تا 70 درصدی ادامه داشته باشد تا تعادل در موجودی بوکسیت برقرار باشد.

شرکت Norsk Hydro اعلام کرد که هیچ گونه صدمه جانی یا آسیب به محیط زیست رخ نداده است و تجهیزات شرکت نیز صدمه ندیده است. این شرکت همچنین به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر داد که برای وصل شدن برق، تمام اقدامات لازم را انجام می‌دهد و با مقامات محلی همکاری می‌کند. همچنین شرایط کاری ایمن با توجه به شیوع کروناویروس نیز دنبال می‌شود.

اما انتظار نمی‌رود که این وقفه، تاثیر چندانی بر مشتریان داشته باشد. بوکسیت از طریق خط لوله 151 مایلی از معدن Paragominas به پالایشگاه Alunorte منتقل می‌شود. به گفته Norsk Hydro، این پالایشگاه موجودی بوکسیت کافی برای ادامه فعالیت محدود تا حل مشکل برق دارد.

شرکت Norsk Hydro یک شرکت نیمه دولتی با مالکیت 40 درصد دولت نروژ است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان است و دارای چندین واحد در شهرهای مختلف نروژ و همچنین خارج از کشور از جمله برزیل و آلمان است.

تعداد بازدید : 811

ثبت نظر

ارسال