Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 18 دقیقه

فردا آغاز اصلاح اطلاعات خانوار بدون كد رهگيري يارانه‌ها دست‌كم دو برابر مي‌شود

فردا آغاز اصلاح اطلاعات خانوار بدون كد رهگيري يارانه‌ها دست‌كم دو برابر مي‌شود

آخرين اخبار از اجراي مراحل نهايي واريز يارنه‌هاي نقدي به حساب متقاضيان و نزديك شدن به مرحله اصلاح قيمت‌ حامل‌هاي انرژي حكايت دارد.

دوشنبه 15 آذر 1389 ساعت 20:0
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

آخرين اخبار از اجراي مراحل نهايي واريز يارنه‌هاي نقدي به حساب متقاضيان و نزديك شدن به مرحله اصلاح قيمت‌ حامل‌هاي انرژي حكايت دارد.

به تازگي رييس ستاد هدفمند سازي يارانه‌ها در استان تهران از تعيين تكليف پرداخت يارانه نقدي به خانواده‌هايي كه سرپرست خانوار آنان صلاحيت اخذ يارانه را ندارد خبر داده‌ و گفته است‌: در مواردي از قبيل اعتياد سرپرست خانوار به مواد مخدر، زنداني بودن، مفقود و يا مجنون شدن، عدم حضور سرپرست در محل زندگي خانوار همچون زندگي سرپرست خانوار در خارج از كشور، عدم صلاحيت سرپرست خانوار و افرادي كه در مراكز شبانه روزي نگه داري شده و فاقد سرپرست هستند كمك‌ها و پرداخت يارانه نقدي به سرپرست ديگري پرداخت خواهد شد.

مرتضي تمدن افزوده در صورتي كه اعضاي خانوار و يا يكي از آنها مدعي شود كه سرپرست آنها به مدت حداقل سه ماه مفقود شده و هيچگونه اطلاعي از وي در دست نيست با ارائه استشهاد محلي كه به تاييد شوراي اسلامي يا شوراياري و يا مراجع ذي‌صلاح ديگر محل سكونت آنان رسيده باشد، يارانه خانوار باكسر يك نفر به حساب عضو ديگر خانوار پرداخت خواهد شد.

به گفته استاندار تهران ‌براي پرداخت يارانه نقدي و كمك‌ها به فرد ديگري كه سرپرست خانوار آنها به دليل جنون يا سفاهت، محجور شناخته شده مي‌بايست حكم مرجع قضايي ذي‌صلاح، گواهي پزشكي قانوني، گواهي سازمان بهزيستي محل و گواهي يكي از بيمارستان‌هاي رواني مراكز نگهداري اين قبيل افراد ارائه شود.
تمدن با ذكر اينكه كمك‌ها و يارانه‌هاي مربوط به افراد زنداني خود سرپرست مستقيما به حساب آنان واريز خواهد شد گفت: سازمان زندان‌ها موظف است مشخصات كامل و شماره حساب اين قبيل زندانيان را به سازمان هدفمند سازي يارانه ها اعلام كند.

استاندار تهران در خصوص پرداخت يارانه به آن دسته از خانوارهايي كه سرپرستان آنان داراي اعتياد به مواد مخدرند و قصد دريافت يارانه به فرد ديگري دارند، خاطر نشان كرد: براي تشخيص اعتياد و واريز يارانه به حساب غير از فرد معتاد، گواهي يا رأي قطعي مراجع قضايي، گواهي پزشكي قانوني، رأي قطعي و... رسيدگي به تخلفات اداري و يا هيات‌هاي مشابه آن به لحاظ اعتياد، گواهي مراكز درمان و باز پروري سازمان بهزيستي و يا دلايل و مدارك مستقل و مستند از جمله استشهاد محلي مورد تاييد اعضا شواري اسلامي يا شوراي ياري محل سكونت خانوار ضروري است.

همچنين به گفته مديرعامل سازمان هدفمند کردن يارانه‌ها،‌ يارانه‌هاي نقدي خانوارهاي بيش از شش نفر تا پايان هفته گذشته به حـساب آنها واريز شده ‌است.

رييس جمهور نيز در نشست سراسري ائمه جماعات استان تهران با ابراز تاسف از كساني كه 20 سال از لزوم اصلاح توزيع يارانه سخن مي‌گفتند و اكنون درصد ممانعت از اجراي اين قانون هستند، گفته‌ است: دولت در چهار سال گذشته، توان زيادي براي كارشناسي و ارزيابي جزييات اين قانون صرف كرد و امروز با اطمينان خاطر اعلام مي كنيم هيچ كس از اجراي آن آسيب نخواهد ديد.

احمدي نژاد افزوده كه با اجراي كامل قانون هدفمند كردن يارانه ها مبلغ علي الحساب كنوني كه به حساب مردم واريز شده است، دست‌كم دو برابر خواهد شد.

رييس جمهور يكي از اهداف اجراي اين قانون را كنترل روند مصرف انرژي در كشور دانسته و گفته‌ است: در حال حاضر سالانه بيش از 100 هزار ميليارد تومان صرف مصرف انرژي در كشور مي شود كه در صورت تحقق 25 درصد صرفه جويي، كشور به كارگاه بزرگ ساخت و ساز و آباداني تبديل خواهد شد.
از سوي ديگر مرحله‌ جديد اجراي طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار كه شامل اصلاح اطلاعات قبلي و وارد كردن اطلاعات مربوط به خانوارهاي جديد بدون كد رهگيري يا رمز عبور است، از فردا آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايسنا، اين طرح از اول آذرماه آغاز شده و تا 15 دي ماه ادامه خواهد داشت و ثبت نام شدگان در سال 1387 و ارديبهشت ماه 1389 مي‌تواند اطلاعات اقتصادي خانوار را تاييد يا اصلاح كند، اما در صورتي كه سرپرست خانوار كد رهگيري يا رمز عبور خود را فراموش كرده باشد، بايد از نيمه آذرماه به بعد به اين سامانه مراجعه كند. ضمن اين كه نحوه‌ ورود اين دسته از افراد قرار است توسط مركز آمار ايران اعلام شود.
بر اساس اين گزارش، هم اكنون شماره‌ تلفن‌هاي 85107710 ـ 85107713 ـ 85107716 و 85107719 پاسخگوي سوالات هموطنان درباره‌ي اطلاعات اقتصادي خانوار است.

تعداد بازدید : 662

ثبت نظر

ارسال