Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 14 و 32 دقیقه

صادرات برق ايران بيش از 4 درصد افزايش يافت

صادرات برق ايران بيش از 4 درصد افزايش يافت

صادرات برق ايران به کشورهاي همسايه از ابتداي سال جاري تاکنون بيش از چهار درصد در مقايسه با زمان مشابه پارسال افزايش يافت.

پنجشنبه 13 آبان 1389 ساعت 22:38
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران )ايسنا)، ميزان صادرات برق ايران از ابتداي سال جاري تاکنون به بيش از سه هزار و 782 گيگاوات ساعت رسيده است که اين ميزان در مقايسه با سه هزار و 631 گيگاوات ساعت انرژي الکتريکي صادراتي ايران در زمان مشابه پارسال، 4.18 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

افزايش صادرات برق به کشورهاي همسايه از ابتداي سال جاري تاکنون در شرايطي تحقق يافته است که ايران در نيمه نخست سال به دليل اوج مصرف، برق مازاد کشورهاي همسايه را براي تامين کمبود نياز داخل وارد مي کند و در نيمه دوم سال نسبت صادرات برق کشور به واردات در مقايسه با نيمه نخست سال افزايش مي يابد.

بر اين اساس، ميزان واردات برق ايران از ابتداي سال جاري تاکنون با 48.68 درصد افزايش در مقايسه با زمان مشابه پارسال از هزار و 377 گيگاوات ساعت به دو هزار و 48 گيگاوات ساعت رسيده است.

با اين وجود، تراز مبادلات برق ايران با کشورهاي همسايه از ابتداي سال جاري تاکنون به ميزان هزار و 734 گيگاوات ساعت مثبت بوده است. جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکيه، جمهوري آذربايجان، نخجوان، عراق و افغانستان انرژي الکتريکي مبادله مي کند.

تعداد بازدید : 746

ثبت نظر

ارسال