Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 8 و 17 دقیقه

صادرات آلومینای اماراتز گلوبال از گینه آغاز شد

صادرات آلومینای اماراتز گلوبال از گینه آغاز شد

باشگاه آلومینیوم: شرکت اماراتز گلوبال (اگا EGA) اعلام نموده که نخستین بوکسیت استخراج‌شده از گینه را صادر کرده است. شرکت آلومینای گینه (GAC) حاصل قرارداد مشترک میان امارات و دولت گینه در غرب آفریقاست.

یکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت 11:27

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، صادرات بوکسیت از GAC نشان‌دهندة رشد استراتژیک اماراتز گلوبال در صنایع بالادستی آلومینیوم است. پروژة GAC و واحد تصفیة آلومینای الطویلا (Al Taweela) که از ماه آوریل فعال شده است، درآمدزایی بالایی برای اگا به‌همراه داشته و همزمان مواد اولیة موردنیاز تولید آلومینیوم اگا را فراهم می‌کنند.

پیش از فعال‌شدن پروژه‌های فوق، شرکت اگا جهت رفع نیاز آلومینای خود، به واردات وابسته بود. پروژة GAC شرکت اگا، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های گرینفیلد در گینه طی ۴۰ سال گذشته محسوب می‌شود. هزینة راه‌اندازی این پروژه 1.4 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود زمانی‌که پروژة GAC‌ به ظرفیت کامل برسد، تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر شرایط اقتصادی داشته و سالانه ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه وارد گینه کند. با تکمیل این پروژه GDP یعنی تولید ناخالص داخلی گینه 5.5 درصد افزایش خواهد یافت.

شرکت اگا جهت راه‌اندازی واحد تصفیة الطویلا، 3.3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. این واحد تولید آلومینا، نخستین واحد در امارات و دومین واحد تولیدی در خاورمیانه است.

عبدالله کالبان، مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیرة اگا، در یک مصاحبة مطبوعاتی اظهار داشت: صادرات بوکسیت از گینه توسط اگا برای نخستین‌بار، نقطة عطفی برای اگا و گینه محسوب می‌شود. راه‌اندازی این پروژه موجب شده که شرکت اماراتز گلوبال در عرصة تولید آلومینیوم، یک تولیدکنندة یکپارچه محسوب شده و بی‌نیاز گردد. همچنین پروژة مزبور برای کشور گینه نیز یک فرصت اقتصادی به‌وجود آورده و همزمان توسعة بزرگترین منابع طبیعی کشور را به‌همراه دارد.

کالبان در ادامه افزود: برای پروژة GAC همانند سایر پروژه‌های اماراتز گلوبال، ایمنی حرف اول را می‌زند. پروژة GAC از ایمنی بالایی برخوردار است و همین مسأله باعث افتخار است.

لازم ‌به‌ذکر است که پروژة GAC شامل معدن، سیستم راه‌آهن و خدمات بندر است. بوکسیت استخراج‌شده از گینه از بندر کامسار (Kamsar) به اماراتز گلوبال منتقل می‌گردد. راه‌اندازی این پروژه 30.3 میلیون ساعت کاری به‌طول انجامید. این ساعات کاری نصف زمانی است که برج خلیفه ساخته شده است.

در راستای راه‌اندازی پروژة GAC، 1000 فرصت شغلی دائمی ایجاد شده است و پیش‌بینی می‌شود زمانی‌که GAC به ظرفیت کامل تولید برسد، ۱۲ میلیون تن بوکسیت استخراج شود.

سنگ معدن بوکسیت استخراج‌شده از پروژة GAC به مشتریان اگا در سراسر جهان فروخته خواهد شد. تاکنون پروژة GAC، ۱۴ میلیون دلار در پروژه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی منطقه سرمایه‌گذاری کرده است. این پروژه‌ها شامل احداث ۱۲ مدرسه، 8 پایگاه بهداشت و کمپین‌های سلامتی برگزارشده‌ای است که تاکنون به 90 هزار نفر کمک کرده است.

تعداد بازدید : 1016

ثبت نظر

ارسال