Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 15 و 10 دقیقه

شوخی یا جدی؟!! نماینده مردم اراک در مجلس خواستار واگذاری آلومینیوم جاجرم به ایرالکو شد!

شوخی یا جدی؟!! نماینده مردم اراک در مجلس خواستار واگذاری آلومینیوم جاجرم به ایرالکو شد!

باشگاه آلومینیوم: ‌نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس‌ خواستار ‌واگذاری آلومینیوم جاجرم به ایرالکو شد.

شنبه 17 آذر 1397 ساعت 22:31

‌به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایسنا، ‌علی اکبر کریمی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: : صنایع مهمی از جمله آلومینیوم در استان مرکزی وجود دارد که در راستای تامین مواد اولیه مشکلاتی دارند.هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقاوم‌سازی است که این مهم نیز جز از راه حمایت و تقویت تولید ملی و داخلی امکان‌پذیر نیست، وضعیت کشور در چند سال اخیر نشان داده که در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید داخل، موفق عمل نکرده ایم‌.

وی افزود: در استان مرکزی در دو حوزه شرکت‌های زیادی فعال هستند، حوزه نخست شرکت‌هایی هستند که کالاهای سرمایه‌ای تولید می‌کنند. امکان خرید این کالاها با پس انداز اندک مردم وجود ندارد و حتما باید یک مدل مالی معین برای جذب و حمایت از متقاضیان این کالاها وجود داشته باشد. نیاز است که تمهیداتی در این راستا در وزارتخانه اندیشیده شود. موضوع بعدی شرکت‌های پروژه محور هستند که در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت دارند و معضل اساسی این شرکت‌ها این است که قانون حمایت از تولید ‌و ساخت داخل در آنها رعایت نمی‌شود‌.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ‌تصریح کرد: رویکردی که الان در کشور وجود دارد این است که تولیدکننده و پیمانکار داخلی را مجبور نکنیم‌ زیر نظر یک شرکت خارجی فعالیت کند، چراکه به راحتی می‌توان با تصمیمات جدی نوع ورود در مناقصات را به گونه‌ای بگذاریم که رهبری توافق‌ها با شرکت ایرانی باشد و اختیار و افسار دست شرکت‌های ایرانی باشد‌.

کریمی بیان کرد: این نوع رویکرد است که شرکت‌های ما را زمین گیر می‌کند، کارفرمایانی که این نوع قراردادها را منعقد می‌کنند همه از افراد دولتی هستند و حامیان صنعت و تولید کشور باید این رویکرد را در کشور جا بیندازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار نظری عجیب گفت:آلومینیوم جاجرم با پول ایرالکو و برای تامین مواد اولیه ایرالکو ساخته شده و امروز مدیران ایرالکو باید برای هر تن مواد اولیه جاجرم خواهش و تمنا کنند که این موضوع شایسته نیست و باید با یک تصمیم انقلابی جاجرم به شرکت ایرالکو واگذار شود، ایرالکو 50 درصد آلومینیوم کشور را تولید می‌کند و این حق را دارد که از این ظرفیت استفاده کند‌.

 

تعداد بازدید : 1131

ثبت نظر

ارسال