Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 6 و 22 دقیقه

سهمیه‌بندی واردات آلومینیوم در برزیل

سهمیه‌بندی واردات آلومینیوم در برزیل

باشگاه آلومینیوم: دولت برزیل واردات آلومینیوم بدون تعرفة مالیاتی را سهمیه‌بندی کرد. دولت برزیل 141250 تن آلومینیوم را از پرداخت مالیات بر واردات معاف کرد.

شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 20:57

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، مالیات بر واردات آلومینیوم برزیل ۶ درصد می‌باشد. در شرایط کنونی تنها 141250 تن آلومینیوم معاف از مالیات بر واردات اعلام شده است و ممکن است برای نیمة نخست سال آینده نیز 141250 تن آلومینیوم دیگر نیز از مالیات بر واردات معاف شود لذا درنهایت مجموعاً 281500 تن آلومینیوم معاف از مالیات بر واردات خواهند شد.

سهمیه‌بندی قبلی صورت‌گرفته توسط دولت برزیل تا پایان ماه ژوئن به پایان رسید و پس از آن شرکت‌ها ملزم به پرداخت مالیات بر واردات شدند. بسیاری از شرکت‌ها در ماه جولای با مشکل واردات آلومینیوم روبرو شدند چراکه مجبور به پرداخت ۶ درصد مالیات بر واردات شدند. ازطرفی افزایش احتمالی پرمیوم 1020P در داخل برزیل نگرانی‌های زیادی به‌همراه داشته است.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون، برزیل صرفاً واردکنندة آلومینیوم بوده چراکه با توجه به هزینة بالای انرژی شرکت‌های CBA و آلبراس (Albras)، تنها تولیدکنندگان آلومینیوم باقی ماندند. براساس اطلاعات سازمان آماری برزیل، در بازة زمانی جولای ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۹، برزیل ۲۴۵ هزار تن آلومینیوم وارد نمود.

ازآنجایی‌که شرکت آلبراس سعی دارد به ظرفیت کامل خود دست یابد، به‌نظر می‌رسد سهمیه‌بندی واردات آلومینیوم از خارج کاهش یابد.

با توجه به موانع ایجادشده برای واحد تصفیة آلومینای آلونورث در سال گذشته، شرکت آلبراس با ظرفیت تولید ۴۶۰ هزار تن در سال، تولید خود را به ۲۳۰ هزار تن کاهش داد. تحریم‌های اعمال‌شده علیه آلونورث در ماه می ۲۰19 برداشته شد و از آن زمان تاکنون آلبراس سعی دارد تولید خود را افزایش داده و به همان 460 هزار تن برساند. در تاریخ ۲۳ جولای سال جاری، شرکت هیدرو که سهامدار واحد ذوب آلبراس و آلونورث است اظهار داشت که آلونورث با 85-80 درصد از ظرفیت خود آلومینا تولید می‌کند. همچنین نورسک‌هیدرو نیز اعلام نموده که واحد آلبراس نیز به‌زودی به ظرفیت کامل خواهد رسید.

تعداد بازدید : 951

ثبت نظر

ارسال