Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 22 و 9 دقیقه

ساخت کارخانه آلومینیوم جاجرم ارزش افزوده محصولات را بیش از ۵ برابر افزایش داد

ساخت کارخانه آلومینیوم جاجرم ارزش افزوده محصولات را بیش از ۵ برابر افزایش داد

باشگاه آلومینیوم: عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است پودر آلومینا تُنی ۴۰۰ دلار فروخته می‌شد اما پس از ساخت کارخانه،شمش آلومینیوم جاجرم این رقم به یعنی بیش از ۵ برابر افزایش می‌یابد.

چهارشنبه 2 مرداد 1398 ساعت 20:45

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خانه ملت، علی قربانی نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با این خبرگزاری درباره وضعیت تولید آلومینیوم در کشور گفت: به تازگی کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم با ۹۴ میلیون یورو اعتبارات ارزی و ۲ هزار میلیارد ریال (معادل ۲۰۰ میلیارد تومان) به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از اینکه کارخانه شمش آلومینیوم راه‌اندازی شود، جاجرم تنها پودر آلومینا تولید کرده و علاوه بر تامین نیاز داخلی بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌شد.

وی اظهار کرد: پودر آلومینا تُنی ۴۰۰ دلار فروخته می‌شد اما پس از ساخت کارخانه شمش به بیش از ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار یعنی بیش از ۵ برابر فروخته می‌شود.

تولید سالانه ۴۰۰ هزار تُن شمش آلومینیوم در فاز اول کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم ارزش افزوده محصولات را بیش از ۵ برابر افزایش داده است، اضافه کرد: در فاز اول سالانه ۴۰ هزار تُن شمش آلومینیوم تولید می‌شود که با قیمت فعلی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و ۱۵ درصد این مبلغ سود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: با راه اندازی فاز دوم و سوم این کارخانه تا ۱۲۰ هزار تن شمش آلومینیوم سالانه تولید می‌شود.

صادرات شمش آلومینیوم در دستور کار کارخانه جاجرم قرار دارد

قربانی با بیان اینکه آلومینیوم یکی از بزرگترین صنایع استراتژیک کشور است، تصریح کرد: صادرات شمش آلومینیوم در دستور کار این کارخانه قرار دارد.

وی گفت: هرچه صنایع پایین دست بیشتری در حوزه آلومینیوم ساخته شود ارزش افزوده و اشتغال‌زایی بیشتری نیز برای کشور فراهم می‌شود.

ضرورت بازاریابی برای آلومینیوم تولید داخل در بازارهای جهانی

این نماینده مردم گفت: ایران بیستمین کشور در تولید آلومینیوم است، امیدواریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای بازاریابی در بازارهای جهانی برای محصولات کارخانه شمش آلومینیوم فراهم شود.

تعداد بازدید : 988

ثبت نظر

ارسال