Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 10 و 8 دقیقه

با افزایش تقاضا، موجودی شمش آلومینیوم گوانگ‌دونگ در آوریل تقریبا نصف شد

با افزایش تقاضا، موجودی شمش آلومینیوم گوانگ‌دونگ در آوریل تقریبا نصف شد

باشگاه آلومینیوم: موجودی شمش آلومینیوم در استان گوانگ‌دونگ چین، پس از افزایش تقاضا در آخر ماه آوریل حدود ۴۴ درصد کاهش داشت.

دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 13:6

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از SMM، در روز ۳۰ آوریل، موجودی شمش آلومینیوم در استان گوانگ‌دونگ در جنوب چین حدود ۲۳۴ هزار و ۴۰۰ تن بود که حدود ۴۴ درصد (۱۹۱ هزازر و ۴۰۰ تن) نسبت به ماه گذشته کاهش داشت؛ دلیل اصلی این موضوع، افزایش تخلیه و خروج شمش از انبارها با جهش مصرف و تقاضا بود.

داده‌های SMM نشان می‌دهد که تخلیه و خروج شمش آلومینیوم از انبارهای گوانگ‌دونگ از در ماه آوریل به ۲۸۲ هزار و ۷۰۰ تن رسید که نسبت به ماه گذشته ۸۱.۲۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹.۵۸ درصد افزایش داشت و بالاترین میزان در ۵ سال اخیر را ثبت کرد. نمودار زیر، موجودی شمش آلومینیوم استان گوانگ‌دونگ را نشان می‌دهد.

افزایش بیش از انتظار سفارش‌های مصرف‌کنندگان پایین‌دستی، تنوع بیشتر بازار تقاضای شمش‌های آلومینیومی نسبت به قراضه و بیلت و همچنین تمایل به پر کردن انبارها ناشی از کاهش قیمت از عوامل اصلی افزایش مصرف و کاهش موجودی بودند. نمودار زیر، خروجی شمش آلومینیوم از انبارهای گوانگ‌دونگ را نشان می‌دهد.

اما ورودی شمش آلومینیوم در ماه آوریل نسبت به ماه گذشته با حدود ۶۵ درصد افت به ۹۱ هزار و ۳۰۰ تن رسید. یکی از دلایل اصلی این موضوع، افزایش هزینه‌های تولید بیلت بود که باعث شد واحدهای ذوب اولیه به سراغ فروش آلومینیوم مذاب بروند و تولید شمش و بیلت کاهش یابد. همچنین ارسال محموله‌های شمش آلومینیوم از جنوب غرب، شمال غرب و شمال چین به استان گوانگ‌دونگ نیز در ماه آوریل کاهش داشت. نمودار زیر، ورودی شمش آلومینیوم به انبارهای گوانگ‌دونگ را نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود که موجودی شمش آلومینیوم در گوانگ‌دونگ در هفته‌های آینده به روند کاهشی خود ادامه دهد زیرا عرضه ممکن است در دوره کوتاه‌مدت بازیابی چندانی نداشته باشد و تقاضای پایین‌دستی نیز همچنان قوی است.

اما این در حالی است که موجودی شمش آلومینیوم استان گوانگ‌دونگ در روز ۶ مِی نسبت به ۳۰ آوریل با ورود حدود ۲۰ هزار تن در طول تعطیلات روز کارگر، به حدود ۲۴۴ هزار و ۸۰۰ تن افزایش داشت.

علاوه بر این، داده‌های SMM نشان می‌دهد که در روز ۶ مِی موجودی شمش اولیه آلومینیوم در انبارهای بازرگانان در 8 بازار مصرف چین شامل موجودی قابل فروش بورس آتی شانگهای، با کاهش ۳۲ هزار تنی نسبت به روز ۳۰ آوریل به حدود ۱.۱۷۲ میلیون تن رسید.

 

تعداد بازدید : 727

ثبت نظر

ارسال