Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 22 و 11 دقیقه

اقدام کنگرة آمریکا به‌منظور ایجاد محدودیت در تعرفه‌های ترامپ

اقدام کنگرة آمریکا به‌منظور ایجاد محدودیت در تعرفه‌های ترامپ

باشگاه آلومینیوم: در روزهای پایانی ژانویة سال جاری (۲۰۱۹)، مجلس ایالات‌متحده که همان اعضاء کنگره هستند، قانون جدیدی را به تصویب رساند که براساس این قانون، اختیارات رئیس‌جمهور جهت اعمال تعرفه‌های وارداتی در راستای امنیت ملی، محدود می‌شود.

سه شنبه 16 بهمن 1397 ساعت 23:32

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، کنگرة آمریکا معتقد است که تعرفه‌های مالیاتی اعمال‌شده توسط رئیس‌جمهور تاکنون، هزینه‌های بالایی را برای ایالات‌متحده به‌همراه داشته است.

در اواخر سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ با وضع تعرفه‌های مالیات بر واردات محصولات مختلف از اقصی نقاط جهان، عملاً قوانین تجارت آزاد را زیرپا گذاشت.

کنگرة آمریکا معتقد است که اعمال تعرفه‌های ۲۳۲ دونالد ترامپ نه‌تنها مشکلات مالی و شغلی به‌همراه داشته است، بلکه موجب آغاز جنگ تجاری و اختلاف میان ایالات‌متحده و سایر کشورها شده است. درحال‌حاضر بزرگترین تهدید از جانب کانادا و مکزیک است و قانون‌گذاران کنگره به‌دنبال حل مشکل تجارت با کانادا و مکزیک می‌باشند.

هفتة گذشته، ادارة خزانه‌داری ایالات‌متحده به‌همراه کنگره، رأی بر رفع تحریم روسال دادند که البته دموکرات‌ها سعی داشتند این رأی را منتفی اعلام کنند، اما موفق نشدند. علت تلاش چندماهة خزانه‌داری برای رفع تحریم‌ از شرکت‌های زیرمجموعه اولاگ دریپاسکا، وضعیت نابسامان بازار آلومینیوم بوده است. شایان ذکر است که دریپاسکا داماد ولادیمیر پوتین و یکی از قدرتمندترین مردان روسیه است.

روسال بزرگترین تولیدکنندة آلومینیوم در جهان پس از چین است. تحریم علیه این شرکت، تقاضا برای آلومینیوم و محصولات آلومینیومی چین را طی ماه‌های اخیر افزایش داده است. آمار انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم حاکی است که در ماه دسامبر ۲۰۱۸، صادرات آلومینیوم چین به رکورد پنج‌ساله رسیده است که مهمترین علت آن، منع صادرات از روسال می‌باشد. کشور چین در ماه دسامبر، 3/143 میلیون تن آلومینیوم تولید نمود که حجم بیشتر آن صادر شده است.

همکاری مشترک پوتین و ترامپ جهت التیام دردهای دریپاسکا!

این روزها خبر عجیب اتحاد پوتین و ترامپ در راستای کاهش تحریم‌های علیه اولاگ دریپاسکا منتشر شده است. براساس این گزارش، با توجه به درخواست پوتین، قرار است تحریم‌های اعمال‌شده علیه دریپاسکا کاهش یابد. درحال‌حاضر مصرف سرانة آلومینیوم در روسیه سالانه 6 درصد افزایش می‌یابد و 7/5 کیلوگرم به‌ازای هر نفر است. این رقم یک سوم مصرف سرانة آلومینیوم در آمریکا می‌باشد.

تعداد بازدید : 914

ثبت نظر

ارسال