Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 21 دقیقه

افزایش نرخ ارز صدمات جبران‌ناپذیری را به تولید وارد کرده است

افزایش نرخ ارز صدمات جبران‌ناپذیری را به تولید وارد کرده است

باشگاه آلومینیوم- مدیرعامل پارس آلومین اراک: ازطرفی، افزایش نرخ ارز و نوسانات قیمتی، تولیدکنندگان را تحت‌فشار قرار داده و از طرف دیگر، موانع داخلی و خارجی صادراتی دست آن‌ها را برای سودآوری بسته است.

سه شنبه 31 تیر 1399 ساعت 13:0

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از فلزات آنلاین، محمد بهرامی اظهار داشت: نوسانات ارز، باعث ایجاد تغییرات روزانه و شدیدی در قیمت مواد اولیه موردنیاز واحدهای آلومینیومی شده و این مسأله چالش بزرگی در فروش محصولات تولیدی و قیمت تمام‌شده آن‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: متأسفانه این تغییرات قیمت، مانع از انعقاد قراردادهای بلندمدت شده و سردرگمی عجیبی را در بازار این صنف ایجاد کرده و کسب‌وکار را دچار رکود ساخته است. به‌علت کمبود بودجه دولت و نیاز شدید به کسب درآمد ازطریق فروش ارز با قیمت بالا، هیچ راه‌حلی برای بهبود شرایط کنونی وجود ندارد و تا تحریم‌ها علیه کشور برداشته نشود، دولت قادر به کنترل اوضاع فعلی نخواهد بود.

وی در رابطه با راهکارهایی برای ذخیره انرژی گفت: برای ذخیره انرژی و به‌روز‌رسانی ماشین‌آلات مجموعه جهت مصرف انرژی کمتر، نیاز به سرمایه‌گذاری بوده و این اقدام، مستلزم صرف هزینه‌های بالاست که در این شرایط واحد‌ها به لحاظ مالی توان انجام این تغییرات را ندارند. سازمان‌هایی مثل سازمان بهینه‌سازی انرژی و سوخت باید به کمک تولیدکنندگان آمده و با اعطای وام‌های ارزان‌قیمت، واحدهای تولیدی مستعد را تشویق به بهینه‌سازی نمایند.

محمد بهرامی در رابطه با وضعیت کنونی صادرات شرکت پارس آلومین عنوان کرد: به‌دلیل تحریم‌ها و شرایط سخت به‌وجود آمده، وجود چالش‌هایی مانند مراودات مالی قانونمند، بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه و بسیار متنوع، تعرفه‌های عجیب و گوناگون، امکان صادرات به‌شدت کم شده و فقط میزان اندکی از محصولات را می‌توان به کشورهای عراق و افغانستان صادر کرد.

وی تصریح کرد: با وجود شرایط بسیار سخت و مشکلات به‌وجود آمده ناشی از نوسانات ارز و همچنین محدودیت‌های صادراتی، اگر بتوانیم در شرایط کنونی دوام بیاوریم، کار بزرگی را به سرانجام رسانده‌ایم!

مدیرعامل پارس آلومین اراک درخصوص ارزیابی کیفی پروفیل‌‌های موجود در بازار، عنوان کرد: درحال‌حاضر، پروفیل‌های تولیدشده در واحد‌های داخلی کیفیت قابل‌قبولی دارند. اگرچه استفاده از ضایعات به کیفیت محصولات تولیدشده ضربه می‌زند، اما به‌دلیل کمبود مواد اولیه استاندارد و قیمت بالای آن‌ها، راهی به‌‌غیر از استفاده از ضایعات وجود ندارد.

وی در پایان نیز عنوان کرد: شیوع کروناویروس در اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری، باعث کاهش تولیدات شد، اما اکنون با گذشت چند ماه، تولید روند طبیعی خود را طی می‌کند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت و دست‌و‌پاگیر شده، اما برای حفظ سلامت جان خود و دیگر اعضای مجموعه، ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان هستیم.

تعداد بازدید : 630

ثبت نظر

ارسال