Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 4 و 4 دقیقه

افزایش قیمت آلومینیوم در ماه آگوست

افزایش قیمت آلومینیوم در ماه آگوست

باشگاه آلومینیوم: نسبت پایین ضرر به سود در معاملات آلومینیوم به دلیل رشد قیمت

چهارشنبه 26 شهریور 1399 ساعت 10:31

به گزارش باشگاه آلومینیوم، افزایش قیمت آلومینیوم در ماه آگوست همچنان ادامه داشته به‌طوریکه قیمت این فلز در بازار به حدود 1800 دلار/تن رسید.

علیرغم ضعف عوامل بنیادی، عوامل ماکرواقتصادی و حجم بالای نقدینگی رشد بازار این فلز را به‌همراه داشته است.

اختلالاتی که در تولید فلز آلومینیوم با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌وجود آمده بود، آرام‌آرام درحال رفع است و پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی بازار این فلز حتی با مازاد موجودی روبرو گردد. به پیش‌بینی متال‌بولتن تا پایان سال جاری 4 میلیون آلومینیوم مازاد در بازار وجود خواهد داشت که این رقم 6.7 درصد از کل تولید جهانی آلومینیوم است. درواقع بیشترین مازاد موجودی پیش‌بینی‌شده در میان فلزات غیرآهنی، از آن آلومینیوم خواهد بود.

بخشی از این 4 میلیون تن آلومینیوم مازاد مربوط با مازاد موجودی در انبارهای بورس فلزات لندن است چراکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 1.2 میلیون تن فلز آلومینیوم وارد این بورس شده است. البته شرایط در بورس فلزات شانگهای متفاوت است چراکه با توجه به افزایش تقاضای داخلی، موجودی آلومینیوم در بورس شانگهای کاهش یافته و همزمان تولیدکنندگان بیشتر تمایل دارند که به جای شمش، بیلت تولید کرده و تحویل دهند. در‌حال‌حاضر افزایش قیمت آلومینیوم تحت‌تأثیر عوامل ماکرو قرار گرفته است اما به‌زودی میان عرضه و تقاضا تعادل برقرار شده و قیمت‌ها تصحیح خواهند شد.

تعداد بازدید : 1010

ثبت نظر

ارسال