Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 19 و 14 دقیقه

آغاز همکاری ایمیدرو و دانشگاه علم‌وصنعت در سه موضوع

آغاز همکاری ایمیدرو و دانشگاه علم‌وصنعت در سه موضوع

باشگاه آلومینیوم: طبق اعلام رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، این سازمان و دانشگاه علم‌وصنعت بر روی سه موضوع "عناصر و فلزات نادر خاکی"، "گوهرسنگ‌ها" و "سنگ‌های تزئینی"، فعالیت مشترک خواهند داشت.

سه شنبه 31 تیر 1399 ساعت 13:33

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب‌پور امروز در نشست مشترک با رییس دانشگاه علم‌وصنعت ضمن تاکید براینکه فعالیت در این سه محور همکاری، زمینه‌ساز توسعه صنایع معدنی با فناوری‌های جدید در کشور خواهد شد، گفت: این سازمان طی دو سال اخیر همکاری‌های خود با دانشگاه‌ها و مراکز علمی از جمله شریف، تهران و امیرکبیر و جهاد دانشگاهی توسعه داده است. اکنون سه موضوع جدید، شرایط مناسبی برای همکاری با دانشگاه علم و صنعت فراهم کرده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه به تازگی با پیشنهاد ایمیدرو شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در بخش عناصر و فلزات نادر، ‌ فعالیت‌هایی آغاز کرده که می‌توان این حوزه را با حمایت‌های این شرکت و توانمندی دانشگاه علم و صنعت پیش برد؛ تصریح کرد: در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی (گوهرسنگ‌ها)، تشکل‌ها به همراه کنسرسیوم‌های بخش خصوصی در اصفهان و مشهد اقداماتی در حال انجام دارند که این بخش نیز با حضور دانشگاه تقویت خواهد شد.

غریب پور اظهار کرد: با توجه به وجود ۹۰۰ معدن سنگ تزئینی غیرفعال در کشور، زمینه مساعدی برای فعال شدن این معادن با کمک دانشگاه علم و صنعت وجود دارد که ارمغان آن، ایجاد شغل‌های جدید در حوزه معدن با استفاده از دانش به روز است. با توجه به برنامه جدید همکاری ایمیدرو با دانشگاه علم و صنعت، در نظر داریم تفاهمنامه همکاری دو طرف را با این موضوعات توسعه دهیم و سند جدیدی را امضا و مبادله کنیم.

وی یادآور شد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (وابسته به ایمیدرو)، طرح تحقیقاتی در دست اجرا دارد که هدف آن عارضه‌یابی از (تولید و صادرات) صنعت سنگ تزئینی است.

توجه به زیست بوم فناوری از سوی "علم و صنعت"

از سوی دیگر جبار علی ذاکری-رییس دانشگاه علم و صنعت- با اشاره به نگاه بلندمدت دانشگاه، اظهار کرد: هم‌اکنون در حال پیاده‌سازی سال آخر برنامه چهارم دانشگاه هستیم و که یکی از راهبردهای ما توسعه گرایش‌های بین رشته‌ای و تقاضا محور است. تنها بر بعد آموزش فعالیت نخوایهم داشت؛ بلکه در حوزه‌هایی که ایمیدرو اعلام نیاز کند، وارد عمل می‌شویم.
وی افزود: باتوجه به سوابق علمی در دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه، صنایع بالادست آلومینیوم، استخراج عناصر نادر از منابع اولیه و ثانویه، تیتانیم و مس از جمله حوزه‌هایی است که این دانشکده بر روی آن کار کرده است.   از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌ها در دانشکده مهندسی مواد و متالورژی را در اختیار داریم. دانشگاه علم و صنعت همچون سایر دانشگاه‌های دنیا  توجه به زیست بوم فناوری یکی از اقدامات اخیر دانشگاه است.

امیر خرمی‌شاد -معاون توسعه و توانمندسازی ایمیدرو- نیز با اشاره به همکاری‌های ایمیدرو با دانشگاه علم و صنعت گفت: ایمیدرو تاکنون در سه بخش، قرارداد مشترک با این دانشگاه داشته است و مشارکت در تجهیز آزمایشگاه نیز از سوابق همکاری‌های دو طرفه محسوب می‌شود.

همچنین محمد آقاجانلو -معاون طرح‌های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو- نیز در این نشست خواهان همکاری طرفین برای تقویت صنعت سنگ‌های تزئینی و فرآوری آن‌ها با دانش روز شد.

تعداد بازدید : 686

ثبت نظر

ارسال