Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 2 و 18 دقیقه

استان بوشهر در زمینه ذخایر مورد نیاز آلومینیوم وضعیت خوبی دارد

استان بوشهر در زمینه ذخایر مورد نیاز آلومینیوم وضعیت خوبی دارد

باشگاه آلومینیوم: مدیرکل مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور گفت: استان بوشهر از لحاظ ذخیره بوکسیت که از مواد معدنی مورد نیاز صنعت آلومینیوم است، وضعیت خوبی دارد.

یکشنبه 10 آذر 1398 ساعت 11:20

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از اقتصادگردان- طهمورث یوسفی روز یکشنبه دهم آذرماه، در نشست بررسی موضوع‎های پیش‌نویس تفاهم‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر افزود: این ستان از نظر زون‌های زمین شناسی در زون زاگرس قرار گرفته است که این حوزه رسوبی واحدهای سنگی کربناتی و مانع است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در کشور کمبود آلومینیوم داریم قرار است در جنوب استان فارس کارخانه‌ای در این زمینه احداث و مواد معدنی آن از خارج تامین شود که با توجه به وجود ذخایر بوکسیت استان بوشهر باید مطالعات لازم انجام و میزان ذخیره آن مشخص شود تا گام بزرگی در زمینه تامین مواد اولیه کارخانه آلومینیوم استان فارس برداشته شود.

وی گفت: موقعیت استراتژیک استان بوشهر بزرگترین مزیت آن است زیرا در بخش معدن فاصله و مسافت تعیین کننده نرخ معدن است.

یوسفی اظهار داشت: موقعیت بوشهر برای صادرات مواد معدنی نیزمقرون به صرفه تر و دارای ارزش افزوده بیشتری است.

وی بیان کرد: عناصر نادر خاکی جزو ذخایر استراتژیک و با ارزش افزوده بسیار زیاد و حجم اندک است و جهان اکنون به این سمت رفته‌است که ماده معدنی با حجم کم را  در صنایع هوایی و فضایی استفاده کند و آن را به استخراج حجم زیادی آهن با ارزش افزوده کم ترجیح می‌دهد.

یوسفی افزود: در این ارتباط اکنون پنج نقطه از بوشهر در حال اکتشافات زمین شناسی است.

ایران سرزمین پر مخاطره‌ طبیعی است 

مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ایرانی کشوری پرمخاطره و جای جای آن مجموعه‌ای از انواع مخاطره‌های زمینی و جوی و یا ترکیبی از این ۲ است که کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رضا شهبازی افزود: در این ارتباط بخش‌های مختلف کشور بر حسب اینکه جمعیت آنها تحت تاثیر چه نوع مخاطره‌هایی است، تقسیم‌بندی می‌شود.

وی بیان کرد: باید به این مخاطره‌ها توجه جدی شود زیرا این مهم ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری را به حداقل می‎رساند.

شهبازی ادامه داد: باید هر نوع سرمایه‌گذاری با علم به وجود گسل‎های فعال انجام شود و به این پدیده و تاثیر آن توجه لازم صورت گیرد.

تعداد بازدید : 889

ثبت نظر

ارسال